//
کدخبر: ۲۵۶۵۹ //

رئیس سازمان حج اعلام کرد: فردا اسامی ۶۰۰ کاروان‌ حج با ۸ گروه قیمتی اعلام میشود.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه فردا صبح (پنج‌شنبه) اسامی 600 کاروان حج با 8 گروه قیمتی اعلام می‌شود گفت: حجاج می‌توانند از 9 صبح یکشنبه به مدت 5 روز ثبت نام خود را از طریق سایت حج و یا دفاتر کارگزاری انجام دهند.

به گزارش فرتاک نیوز، حمید محمدی در خصوص زمان اعلام کاروان‌های حج گفت: همه واجدین شرایط تشرف به حج امسال که از 23 فروردین تا 21 اردیبهشت با مراجعه به شعب بانک ملی برای ثبت نام اولیه تشرف به حج اقدام کرده‌اند، می‌توانند از صبح یکشنبه 24 اردیبهشت با مراجعه به سامانه haj96.haj.ir یا با مراجعه مستقیم به کاروان‌ها، برای نام نویسی در کاروان‌های حج اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت همواره برای رفاه و آسایش حجاج تاکید داشته، افزود: مطابق توافقی که در خصوص اعزام زائران ایرانی به حج 96 با عربستان شد در اولین گام هیئت مسکن جمهوری اسلامی ایران به عربستان سفر کرده و حدود یک ماه و نیم برای تامین مسکن حجاج در عربستان بود تا هتل‌هایی با شاخص‌های مورد نظر سازمان حج فراهم کند که اکنون کار این هیئت پایان یافته است.

 

رئیس سازمان حج گفت: تغذیه از دیگر موضوعاتی است که همچنان در حال پیگیری است تا تمهیدات لازم برای تامین غذای مناسب برای زائران اندیشیده شود، همچنین برای اعزام هیئت پزشکی حج و زیارت مقدمات خوبی فراهم شده است تا امسال هم مانند سال‌های گذشته از خدمات خوب حوزه بهداشت و درمان زائران برخوردار باشیم.

 

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: ثبت نام اولیه حجاج که اولویت اعزامشان اعلام و فراخوان شده‌اند انجام شده است و پنجشنبه 21 اردیبهشت مدیریت حج و زیارت همه استان ها در اطلاعیه‌ای اسامی کاروان‌ها و گروه قیمتی آنها را همراه با قیمت هر کاروان اعلام می‌کنند.

 

وی با اشاره به مرحله تکمیل ظرفیت حجاج باقیمانده نیز گفت: بعد از این مرحله ما یک مرحله ثبت نام مجدد داریم که زمان و جزئیات آن در اطلاعیه‌ای که دفاتر حج و زیارت استان‌ها روز پنجشنبه مورخ 21 اردیبهشت ماه صادر می‌کند، اعلام خواهد شد.

 

محمدی افزود: کاروان‌ها در 8 گروه قیمتی با توجه به درجه هتل‌ها و نوع پروازها قیمتشان مشخص شده و بقیه خدماتی که به حجاج ارائه می‌شود، یکسان است.

 

وی گفت: ثبت نام کنندگان مرحله اول، در این مرحله برای انتخاب کاروان‌ها 5 روزه فرصت دارند و ثبت نام کنندگان مرحله تکمیل ظرفیت باید از میان گزینه‌های موجود کاروان‌هایشان را انتخاب کنند.

 

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ما در سال 94 که آخرین تشرف به حج بود، 64 هزار نفر  اعزام داشتیم و امسال که 20 درصد به سهمیه همه کشورها اضافه شد، با توجه به عدم حضور کشورمان در حج 95، امسال موفق شدیم با پیگیری به عمل آمده 35 درصد به سهمیه جمهوری اسلامی ایران اضافه کنیم و مجموع حجاج را به 86 هزار و 500 نفر برسانیم.

 

محمدی با اشاره به اینکه عربستان در توافق کلی با همه کشورها 50 درصد ظرفیت اعزام هر کشوری را توسط هواپیماهای این کشور و 50 درصد دیگر را با هواپیماهای ملی کشورها انجام می دهد گفت: ما در حال مذاکره هستیم که بتوانیم برای امسال سهم بیشتری برای هواپیمای جمهوری اسلامی ایران بگیریم.

 

وی با بیان اینکه پروازهای ما از دوم مرداد با اعزام گروه‌های ستادی، عوامل آشپزخانه‌ها و دیگر مجموعه‌ها آغاز خواهد شد، افزود: اعزام کاروان‌های مدینه قبل، از نهم مرداد آغاز خواهد شد، از 20 مرداد هم کاروان‌های مدینه بعد مشرف می‌شوند که اعزام‌ها تا سوم شهریور طول خواهد کشید بنابراین کل اعزام ها از 9 مرداد تا 3 شهریور ادامه خواهد داشت.

 

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ما همه مواردی را که دغدغه حجاج و نگرانی مسئولان نظام بوده است، در مذاکرات به صورت قاطع دنبال کردیم و ساز و کار و فرآیندی در پیش گرفتیم تا دغدغه و نگرانی‌ها را رفع و خواسته‌های مورد نظر جمهوری اسلامی ایران را تامین کنیم.

 

محمدی با اشاره به تعداد گروه‌های ستادی و نیروی بعثه در حج 96 افزود: با وجود اینکه 35 درصد به سهمیه ایران اضافه شده است ولی نیروهای ستادی و نیروهای بعثه مقام معظم رهبری به همان میزان حج 94 باقی مانده است و حتی یک نفر هم به ترکیب نیروهای ستادی و بعثه اضافه نشده است.

 

محمدی با بیان اینکه وقتی از عوامل سخن می‌گوییم منظورمان مدیران کاروان‌ها، روحانیون و عوامل مجموعه را هم شامل می‌شود گفت: طبیعی است که هر چه تعداد کاروان‌ها اضافه شود به اقتضای آن تعداد عوامل هر کاروان هم افزوده می‌شود به این ترتیب که ما در سال 94 مجموعا 450 کاروان داشتیم امسال بیش از 600 کاروان خواهیم داشت و این به این معنا است که امسال 150 مدیر کاروان، 150 روحانی و 150 معاون و عوامل کاروان هم به مجموعه نیروها اضافه خواهد شد.

 

وی در خصوص تعداد ایستگاه‌های پروازی برای اعزام های 96 نیز گفت: در مجموع با همکاری خوب سازمان هواپیمایی کشوری، 20 ایستگاه پروازی خواهیم داشت به این معنی که اعزام‌ها از 20 استان کشور انجام خواهد شد.

 

منبع: نیوزفا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۶۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان