//
کدخبر: ۱۷۵۸۶ //

سیزده‌بدر بارانی است

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اعلام استانهای پربارش کشور از اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی به سبب بارش برف خبر داد.

سیزده‌بدر بارانی است
به گزارش فرتاک نیوز،

احد وظیفه گفت: در ساعات بعد از ظهر امروز در برخی نقاط شمال شرق و دامنه‌های البرز شرقی رشد ابر و بارش پراکنده پیش بینی می شود و از ظهر امروز سامانه بارشی از سمت نوار غربی وارد کشور شده و در مناطق شمال غرب، غرب برخی نقاط جنوب غرب، جنوب ، به تدریج بخش‌هایی از مرکز و دامنه های جنوبی البرز سبب رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد شد.

وی گفت: از اوایل شب با نفوذ جریانات سرد شمالی، دامنه بارش استان های ساحلی خزر را نیز در بر می گیرد. این سامانه از روز شنبه تقویت شده و بارشها با شدت بیشتر در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه های شمالی و جنوبی البرز، بخش هایی از مرکز و جنوب و با شدت کمتر در برخی نقاط شمال شرق و در روز یکشنبه در غالب مناطق کشور به جز جنوب شرق و روز دوشنبه در نیمه شمالی کشور فعال خواهد بود.

اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی به سبب بارش برف

وظیفه ادامه داد: طی روزهای شنبه تا دوشنبه به سبب استقرار توده هوای سرد، ضمن کاهش دما در نیمه شمالی، بارش ها در مناطق کوهستانی و نقاط سردسیر شمال غرب و ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به صورت برف است که می‌تواند منجر به اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی شود. بیشترین کاهش دما در روز دوشنبه در سواحل شمالی، دامنه های البرز مرکزی و شرقی و روز سه شنبه در شمال شرق رخ خواهد داد.

اعلام استان‌های پر بارش

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش این سامانه در روز شنبه در برخی مناطق آذربایجانها غربی و شرقی، گیلان، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال و شرق خوزستان و بخش های شمالی تهران، البرز و قزوین و در روز یکشنبه در لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد ، مرکزی، شمال آذربایجان های شرقی و غربی ، گیلان و شمال خراسان رضوی است.

وی بابیان اینکه طی روزهای شنبه و یکشنبه در برخی ساعات وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور و دامنه های البرز مرکزی و شرقی پیش بینی می‌شود اظهار کرد: دریای خزر از جمعه بعد از ظهر و روز شنبه مواج است.

سیزده‌بدر بارانی است

وظیفه در پایان درباره وضعیت آسمان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران روز شنبه نیمه ابری تا ابری و وزش باد در بعضی ساعات، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش بادشدید با حداقل دمای 12 و حداکثر دمای 20 درجه و روز یکشنبه نیمه ابری تا ابری و وزش باد، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش بادشدید با احتمال تگرگ با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 18 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان