//
کدخبر: ۱۵۸۰۱ //
رییس کمیسیون حمایت از تولید ملی

بررسی رفع موانع تولید و اشتغال، اولین دستور کار مجلس در سال جدید/ توجه به اشتغال جوانان سنگ محک مردم برای نامزد اصلح ریاست جمهوری

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای صحیح اصل 44 مجلس، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی همچنان از اولویت‌های کشور بوده و در این راستا مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 در پایان سال 95، به استقبال این نامگذاری رفت.

بررسی رفع موانع تولید و اشتغال، اولین دستور کار مجلس در سال جدید/ توجه به اشتغال جوانان سنگ محک مردم برای نامزد اصلح ریاست جمهوری
به گزارش فرتاک نیوز،

«حمیدرضا فولادگر» با بیان اینکه نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال، نشان دهنده دغدغه ایشان در حوزه اقتصادی و حل مشکلات مردم است، تصریح کرد: در واقع این دغدغه نشأت گرفته از بطن جامعه بوده و تحقق اقتصاد مقاومتی همچنان به عنوان اولویت اول کشور باید توسط مسئولین پیگیری شود.

عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس، افزود: در همین راستا مجلس در برنامه ششم توسعه و بودجه 96 چند حکم متناسب در ارتباط با اشتغال را به توصیب رسانده است.

وی پیرامون اقدام مهم واپسین روزهای سال گذشته در مجلس خاطر نشان کرد: مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 در پایان سال 95، به استقبال این نامگذاری رفت، لذا نخستین دستورکار کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در روز سه شنبه 15 فرودین ماه پیگیری اجرای چند قانون مهم از جمله نظارت بر قوانین حمایت از تولید ملی خواهد بود.

فولادگر این قوانین را خط مشی یکساله کمیسون بشمار آورد و در تشریح آن ابراز داشت: نظارت بر قانون رفع موانع تولید، نظارت بر قانون 4 ماده‌ای نحوه تحقق اقتصاد مقاومتی، نظارت بر قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل، نظارت بر قانون بهبود فضای کسب و کار و همچنین اجرای صحیح سیاست‌های اصل 44، از رئوس اصلی قوانین حمایت از تولید ملی قلمداد می‌گردد.

فولادگر با تاکید به اینکه فعالیت کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بیشتر نظارتی خواهد بود، اضافه کرد: ، با یاری گزارش‌های نظارتی کارشناسان، صاحب نظران، تشکل‌های خصوصی، دانشگاهیان و مرکز پژوهش‌های مجلس اگر در بحث قانون گذاری خلا قانونی احساس شد و نیاز به اصلاح و قانون گذاری جدید بود؛ نسبت به وضع آن اقدام می‌کنیم.

وی یادآور شد: مجلس در سال 96 در قالب همین کمیسیون و نیز بکارگیری ظرفیت سایر کمیسیون‌های تخصصی همچون بودجه و صنایع در جهت تحقق شعار امسال گام خواهد برداشت.

فولادگر در ادامه با اشاره بر تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اشتغال جوانان گفت: آمار رسمی بیکاری 12.5 درصد بوده و این در حالی است که اگر تعریف یک ساعت کار در هفته جز اشتغال به حساب نیاوریم، با احتساب ورود نیروی تحصیل کرده و جویاری کار ماهر به بازار کار نرخ بیکاری به 35 تا 40 درصد افزایش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: چه این دولت و چه دولتی که در آینده نزدیک روی کار خواهد آمد باید تولید و اشتغال جوانان را در اولویت کاری خود قرار داده چرا که معتقدم مردم همین مؤلفه را بعنوان یک معیار و سنگ محک در انتخاب نامزد اصلح مد نظر قرار خواهند داد.

 

منبع: جام جم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان