//
کدخبر: ۱۴۹۶۹ //
روحانی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران:

گزارش کامل اقتصاد مقاومتی را ارائه خواهیم کرد/ در سال جدید باید به فکر وحدت و انسجام ملی باشیم

رئیس جمهور گفت: در سال جدید باید به فکر برادری، وحدت و انسجام ملی باشیم و نباید میان جناح های مختلف سیاسی کشور اختلافی پیش آید.

گزارش کامل اقتصاد مقاومتی را ارائه خواهیم کرد/ در سال جدید باید به فکر وحدت و انسجام ملی باشیم
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در حاشیه نشست هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات دولت در یک سال گذشته گفت: در شرایط اقتصادی امروز توانستیم گام‌های خوبی را با حمایت‌های مردم برداریم.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در بخش خودکفایی گندم و همچنین بخش انرژی گفت: موفقیت‌های خوبی را در تولیدات میعانات گازی، صادرات نفت خام بدست آوردیم و توانستیم عقب ماندگی‌های گذشته را در بخش انرژی پشت سر بگذاریم.

روحانی ادامه داد:‌ در بخش تولیدات گاز و مواد غذایی شاهد تحولات خوبی بودیم و بخش کشاورزی نیز رشد خوبی داشت و در بخش‌های حمل و نقل در همه زمینه‌ها از جمله ناوگان هوایی گام‌های بسیار خوبی برداشته شد.

وی با تأکید بر اینکه دولت در سال جاری در بخش صنعت گردشگری و منابع آبی اقدامات خوبی انجام داد گفت: در سال جاری نیروگاه‌های جدیدی افتتاح شد که می‌توان گفت در بخش زیرساخت‌ها و اقتصاد و تولید حرکت بسیار مثبتی داشتیم.

رئیس قوه مجریه با اشاره به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: در این بخش در برنامه ریزی برای طرح‌های بلند مدت و کوتاه مدت گام‌های خوبی برداشتیم که در آینده به مردم گزارش خواهیم داد که در طول این سال چه اقداماتی انجام دادیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه اتکای ما به نفت کمتر شد گفت: امروز صادرات بر واردات پیشی گرفته و در بخش صادرات نفت جایگاه گذشته را بدست آوردیم بسیار برایمان مهم است.

روحانی تصریح کرد: خوشبختانه گشایش‌های خوبی را در سال جاری نسبت به سال گذشته در روابط بانکی داشتیم که نشان دهنده این است در زمینه اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی انجام دادیم.

وی با تأکید براینکه اقتصاد مقاومتی فقط مختص به سال 95 نیست گفت: اقتصاد مقاومتی به عنوان یک سیاست کلی پیش‌روی ماست و باید آن را ادامه دهیم تا زمانی که به اهدافمان دست پیدا کنیم که می‌توان گفت یک برنامه همیشگی است.

رئیس قوه مجریه با اشاره به اقدامات نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور گفت: امنیت و آرامش در کشور یکی از اهداف بسیار مهم دولت و نظام است که در سالجاری توانستیم کشور را از معضلاتی که امروز منطقه ما گرفتار شده مصون بداریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: از نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی قدردانی می‌کنم که کشور را به خوبی حراست کردند و این مسیر را برای امنیت و ثبات کشور ادامه خواهیم داد.

روحانی با اشاره به تلاش دولت برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: در سال جاری گام‌های خوبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی برداشته شد رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه تلاش ویژه‌ای داشتند و جلساتی هم با حضور ایشان در این راستا تشکیل شد.

وی تصریح کرد: برای مقابله با این معضل معاونت اجتماعی وزارت کشور برای اینکه بتواند فعالیت‌های بهتری داشته باشد به سازمان تبدیل شد و شورای اجتماعی به ریاست بنده شروع به فعالیت کرد، امروز می‌توان گفت مجموع آمارها نشان می‌دهد که در این زمینه موفقیت‌های خوبی داشتیم اگرچه که راهی طولانی‌ پیش رو داریم.

رئیس قوه مجریه با اشاره به نزدیک بودن حلول سال جدید و تقارن آن با میلاد حضرت زهرا(س) گفت: سال 96 سال نیکویی است چرا که در آستانه میلاد حضرت فاطمه(س) قرار گرفته است.

رئیس جمهور با اشاره به سبک زندگی حضرت زهرا(س) گفت: این حضرت راه اطاعت از خدا و مبارزه با انحرافات را به ما آموختند که می‌تواند الگویی برای زنان کشورمان باشد که نه تنها برای دیروز و امروز بلکه برای همه تاریخ انسان‌ها است.

روحانی با تأکید براینکه امروز بانوان دوشادوش مردان در جامعه فعالیت می‌کنند گفت: بانوان کشورمان همواره پابه پای مردان در بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و علمی فعالیت می‌کنند که امروز می‌توان گفت تبعیض‌های جنسیتی دیگر از میان رفته است.

وی با اشاره به پیش رو بودن تعطیلات نوروزی و ضرورت توجه به فرهنگ صله رحم گفت: سال آینده سال محبت، دوستی و برادری است تا کینه‌ها را کنار گذاشته و تفرقه‌ها و مسائل جناحی را دور کرده تا بتوانیم با وحدت، اتحاد و برادری در راستای منافع و امنیت ملی‌مان حرکت کنیم.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه سال آینده باید انسجام اجتماعی بیشتر شود گفت: آزمایش‌های بزرگی را در سال آینده پیش‌رو داریم که می‌توانیم با همبستگی و برادری به اهداف بلندمان دست یابیم.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات نهادهای مختلف کشور برای کمک‌رسانی به مسافران نوروزی اظهار کرد: ستاد نوروزی از جمله هلال احمر، آموزش و پرورش، وزارت کشور و بهداشت و درمان همه تلاششان را خواهند کرد که سال نو برایشان با امنیت و آرامش رقم بخورد تا مسافران با خیر و خوشی به سفر بروند و رفاه حالشان فراهم شود.

روحانی با اشاره به امکانات بسیار خوب محورهای مواصلاتی کشور افزود: در برخی جاده‌ها امکانات جدیدی ایجاد شده و با راه‌اندازی تونل‌های جدید برخی از مسیرها اصلاح شده که امیدواریم مردم در ایام تعطیلات نوروزی این اقدامات را مشاهده کنند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در سال جاری به وجود آمد گفت: برخی از مشکلات به علت مراقبت نکردن از قانون و بی‌احتیاطی بود و حوادثی داشتیم که متأسفانه بسیار تأثرانگیز بود.

رئیس قوه مجریه با اشاره به یکی از مشکلات طبیعی پدیده گردوغبار در استان خوزستان گفت: برخی استان‌ها با مشکلات سرما، سیل و سایر مسائل طبیعی روبرو بودند از جمله مردم خوزستان که متأسفانه با پدیده ریزگردها روبرو شدند و برخی خانواده‌ها در این حوادث عزیزانشان را از دست دادند که امیدواریم دولت تسلایی برای دل آنها باشد.

رئیس جمهور اضافه کرد: براین اساس تلاش می‌کنیم سال آینده شاهد حوادث ناگوار و مشکل‌زا نباشیم و سال بانشاطی را با ولایت حضرت فاطمه(س) پیش‌رو داشته باشیم.

روحانی تأکید: هیچ گونه تردیدی وجود ندارد که مردممان در بخش ‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و امنیتی در کنار دولت دست به دست هم بودند و در سال آینده با انسجام و وحدت بیشتر شاهد شکوفایی بیشتر در اقتصاد هستیم و برای رفع مشکلات اجتماعی تلاش می‌‌کنیم.

وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه که همواره همپای مسئولان کشور تلاش می‌کنند خاطر نشان: رسانه‌ها باید پیشتاز اطلاع‌رسانی کشور باشند و همانگونه که در طول سالهای گذشته تلاش کردند مسائل سیاسی و تحلیلی را به گوش مردم برسانند حضورشان در سال آ‌ینده برایمان بسیار مهم است، برای آنکه بتوانیم در هر زمینه‌ای پیشرفت کنیم رسانه‌ها باید در آن پیشتاز باشند و با اطلاع‌رسانی دقیق در جهت منافع ملی کمک کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۹۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان