//
کدخبر: ۹۷۰۷۰ //
در جلسه مشترک بررسی وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی مطرح شد

عزم دولت برای تقویت پیام‌رسان‌های داخلی/تلگرام تهدید امنیت ملی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتقال پیام‌رسان‌های داخلی از عدم همکاری دستگاه‌های دولتی و بانک مرکزی با آنها و عزم وزارت ارتباطات برای تقویت پیام‌رسان‌های داخلی را از جمله مباحث مطرح شده در جلسه مشترک امروز این کمیسیون با کمیسیون‌های اقتصادی و صنایع ملی برای بررسی وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی عنوان کرد.

عزم دولت برای تقویت پیام‌رسان‌های داخلی/تلگرام تهدید امنیت ملی است
به گزارش فرتاک نیوز،

 سیدحسین نقوی حسینی به ارائه توضیحاتی درباره جلسه مشترک امروز کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اقتصادی و صنایع و معادن با مدیران پیام‌رسان‌های داخلی و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت.

وی افزود: در این جلسه مدیران پیام‌رسان‌های داخلی نظرات مختلفی را مطرح کردند از جمله اینکه برخی دستگاه‌های دولتی همچون آموزش و پرورش از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده نمی‌کند، همچنین بانک مرکزی به طور کلی نظام بانکی را بر روی پیام‌رسان‌های داخلی بسته و قفل کرده به همین دلیل پیام‌رسان‌های داخلی نمی‌توانند اشتغالزایی کنند. موضوع دیگر انحصارگرایی رسانه ملی است که اجازه رقابت به پیام‌رسان‌های داخلی را نمی‌دهد.

نقوی حسینی افزود: همکاری وزارت اطلاعات با پیام‌رسان‌های داخلی در کنار تلاش شرکت‌های خصولتی برای ایجاد پیام‌رسان‌هایی برای خودشان از دیگر موضوعاتی بود که مدیران پیام‌رسان‌های داخلی مطرح می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس گفته مدیران پیام‌رسان‌های داخلی، حریم خصوصی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی به عزم ملی نیاز است. نقش مجلس در تبیین این عزم ملی و فرهنگ‌سازی و همچنین تقویت نقش پیام‌رسان‌های داخلی بسیار مهم است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ادامه کار به عزم همه‌جانبه نیاز دارد، گفت: طبق توضیحات مدیران پیام‌رسان‌های داخلی، مهاجرت خوبی صورت گرفته اما اگر حمایت و فرهنگ‌سازی نشود و همچنین دستگاه‌ها وارد پیام‌رسان‌های داخلی نشده و برخوردهای سیاسی صورت گیرد اعتماد ملی از بین رفته و مهاجرت معکوس صورت می‌گیرد.

نقوی حسینی وجود بروکراسی اداری در دستگاه‌های دولتی را از دیگر گلایه‌های مدیران پیام‌رسان‌های داخلی عنوان و اظهار کرد: هدف این جلسه، پیگیری مطالبات پیام‌رسان‌های داخلی و رفع موانع آنها بود به همین دلیل یکی از زمینه‌های مهم برای تقویت پیام‌رسان‌های داخلی فراهم کردن سرویس‌دهی آنها در حوزه‌های اقتصادی، مالی و بانکی است.

وی با بیان اینکه مدیران پیام‌رسان‌های داخلی به بانک مرکزی اعتقاد جدی داشتند، گفت که آنها تاکید کردند که انحصارگرایی قابل قبول نیست.

نقوی حسینی به صحبت‌های پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در این جلسه اشاره و اظهار کرد: آقای پورابراهیمی بر لزوم برگزاری جلسه مشترک بین حوزه بانکی و پیام‌رسان‌های داخلی تاکید داشتند. از طرف دیگر سیستم پرداخت‌ها کمترین خدماتی است که باید از طریق پیام‌رسان داخلی در حوزه بانکی صورت گیرد. پیام‌رسان‌های داخلی می‌توانند سرفصل‌های فعالیت‌های اقتصادی، مالی و بانکی مورد نیاز را فراهم کنند، ‌اینها همه به برگزاری جلسه مشترکی برای حل مشکلات نیاز دارد.

وی افزود: همچنین آقای پورابراهیمی ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش مبنی بر عدم همکاری با پیام‌رسان‌های داخلی را تاسف‌بار دانست و در عین حال بر لزوم افزایش کیفیت و ظرفیت خدمت‌رسانی پیام‌رسان‌های داخلی تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به صحبت‌های وزیر ارتباطات در این جلسه، گفت: وزیر ارتباطات این توضیح را داد که باید همه ابعاد و زوایای کار دیده شود. دولت عزم خود را برای تقویت پیام‌رسان‌های داخلی به کار گرفته چون آن را امر حاکمیتی می‌داند.

وی افزود: آقای آذری جهرمی درباره بانک مرکزی نیز اشاره کرد که باید مصوبه شورای پول و اعتبار به آنها بدهند، آموزش و پرورش هم می‌گوید که عرصه وسیعی داشته که خودشان می‌خواهند آن را مدیریت کنند. در حوزه رسانه‌ها و ابعاد آن هم باید بحث کرد که خیلی ارتباطی با این وزارتخانه ندارد. در زمینه حریم خصوصی افراد نیز حکم‌های شرعی وجود دارد، تکلیف شرعی همه بر رعایت حریم خصوصی افراد است کما اینکه این تکلیف دینی،‌ حاکمیتی و شرعی هم می‌باشد.

نقوی حسینی ادامه داد: صحبت‌های دیگر وزیر ارتباطات ناظر به لزوم تقویت پیام‌رسان‌های داخلی بود چون این امری حاکمیتی و تکلیف ملی است و همه باید از همه امکانات و ظرفیت‌های خود استفاده کنند البته باید مشکلات، نواقص و ایرادات پیام‌رسان‌های داخلی نیز حل شود تا از یک تهدید جدی عبور کنیم. در این مسیر مجلس و دولت مصمم هستند.

به گفته وی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز برگزاری این جلسه با هدف بررسی موضوع پیام‌رسان‌های داخلی را نشان دهنده توجه مجلس دانست.

نقوی حسینی افزود: آقای بروجردی تاکید کرد که تلگرام تهدید امنیتی بوده و هست و عزم دولت و  مجلس، مقابله با آن است و در اجرای این تصمیم نیز مصمم می‌باشد. انتظار مجلس این است که به مصوبه شورای عالی فضای مجازی دقیقا عمل شده و کار فرهنگی عمیق صورت پذیرد البته انتظار به شکل‌گیری عزم ملی همه‌جانبه و تقویت پیام‌رسان‌های داخلی وجود دارد کما اینکه پیام‌رسان‌های داخلی هم باید در خود جذبه‌ای داشته باشند.

وی در پایان به صحبت‌های رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: در این جلسه آقای اکبریان بر لزوم تشکیل کارگروه مشترک و انجام مکاتبات لازم با دستگاه‌های مربوطه و تقویت پیام‌رسان‌های داخلی به عنوان دستور کار وزارت ارتباطات تاکید داشت و در عین حال به این موضوع اشاره کرد که باید پیام‌رسان‌های داخلی نواقص خود را رفع کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۷۰۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان