//
کدخبر: ۹۳۵۵۰ //
احمدی نیاز خبر داد:

اعلام آمادگی پزشکان ایرانی مقیم آمریکا برای درمان دانش آموزان شین آبادی

وکیل مدافع دانش آموزان شین آبادی از اعزام این دانش آموزان پس از ۲۲ خردادماه (پایان امتحانات) سال جاری به خارج از کشور برای طی روند ادامه درمان خبر داد.

اعلام آمادگی پزشکان ایرانی مقیم آمریکا برای درمان دانش آموزان شین آبادی
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین احمدی نیازبا بیان این مطلب گفت: با رئیس هیأت پزشکی این کودکان گفت‌وگو کردم و قرار شد ۲۲ خردادماه  بعد از پایان امتحانات کودکان، برای اعزام به خارج از کشور آنها اقدام شود.

وی با بیان اینکه قرار است کودکان برای درمان به آمریکا اعزام شوند، گفت: طبق مکاتبات انجام شده با درمان این دانش‌آموزان در خارج از کشور موافقت شده و بناست بعد از امتحانات خردادماه آنها بلافاصله اقدامات لازم صورت بگیرد و کمیسیون تشکیل و  مدارک پزشکی آنها اخذه است.

وکیل مدافع دانش آموزان شین آبادی ادامه داد:  پزشکان ایرانی مقیم آمریکا برای درمان این دانش‌آموزان اعلام آمادگی کرده‌ اند و امیدواریم با توجه به امکاناتی که در آن کشور وجود دارد این دختران درمان شوند.

احمدی‌نیاز با بیان اینکه وکیل مدافع ۱۲ نفر از دانش آموزان شین آبادی است، گفت: برجام و فرمان مهاجرتی ترامپ بر اعزام دختران شین‌آبادی به آمریکا تاثیر گذار نخواهد بود زیرا این امر  یک بحث در چارچوب قواعد حقوق بشردوستانه است و ما امیدوار هستیم برجام مانع درمان کودکان شین آباد نشود و هر چه سریعتر ویزا صادر شود.

وی در پایان صحبت های خضری نماینده سردشت و پیرانشهر که گفته بود فرستادن دختران شین‌آبادی برای ادامه درمان به آمریکا صحت ندارد را رد کرد و گفت: کشوری که برای درمان این کودکان انتخاب شده آمریکاست و پزشکان ایرانی مقیم آنجا اعلام آمادگی کرده‌اند.

  ۱۵ آذرماه سال  ۱۳۹۱، یک کلاس درس مدرسه ابتدایی روستای شین آباد از توابع شهرستان پیرانشهر دچار آتش سوزی شد که بر اثر این حادثه، حدود ۳۰ دختر دبستانی دچار آتش سوزی شدید شدند و دو نفر از آنان نیز جان خود را از دست دادند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۳۵۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان