//
کدخبر: ۸۸۷۱۲ //

تاکید ظریف و همتای نروژی بر پایبندی اروپا و آمریکا به برجام

وزرای خارجه ایران و نروژ در نیویورک با تاکید بر لزوم پایبندی اروپا و آمریکا و حمایت اروپا از برجام و تلاش برای حفظ این توافق، همکاری همه کشورها به منظور یافتن راه حل سیاسی برای بحران های سوریه و یمن را ضروری خواندند.

تاکید ظریف و همتای نروژی بر پایبندی اروپا و آمریکا به برجام
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، امروز (سه شنبه) با خانم "اینه اریکسون سوریده" وزیر خارجه نروژ دیدار و گفتگو کرد.

وزرای خارجه ایران و نروژ در این دیدار بر لزوم پایبندی اروپا و آمریکا و حمایت اروپا از برجام و تلاش برای حفظ این توافق تاکید کردند.

طرفین همچنین همکاری همه کشورها برای یافتن راه حل سیاسی برای بحران های منطقه ای به ویژه سوریه و یمن را ضروری خواندند.

مسائل مربوط به روابط دوجانبه و افزایش همکاریهای اقتصادی و سرمایه گذاری بین دو کشور از دیگر محورهای گفتگوهای وزرای خارجه ایران و نروژ بود.

وزیر امور خارجه ایران همچنین امروز (سه شنبه) با "هایکو ماس" وزیر خارجه آلمان دیدار و گفتگو کرده بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران که پنجشنبه شب به وقت تهران (٣٠ فروردین) برای شرکت در اجلاس عالیرتبه صلح پایدار در مجمع عمومی وارد نیویورک شد، قرار است در این نشست شرکت و سخنرانی کند.

ظریف بامداد امروز به وقت تهران نیز در شورای روابط خارجی آمریکا به ایراد سخنرانی پرداخت.

وزیر خارجه ایران همچنین دیروز (دوشنبه) با همتای بلژیکی خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی به گفتگو پرداخته بود. دو طرف در این دیدار همچنین بر پایبندی همه طرفهای برجام از جمله اروپا و آمریکا به تعهداتشان در این توافق تاکید کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۷۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان