//
کدخبر: ۸۴۸۸۹ //
فرمانده کل سپاه:

سوار شدن دشمن بر اعتراضات مردم به مشکلات اقتصادی و معیشتی از عبرت‌های سال ۹۶ بود

فرمانده کل سپاه توصیه های نوروزی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) را موضوعی ملی و راهبردی برای سپاه و همه کشور دانست و تاکید کرد: تمامی موضع گیری های سیاسی و رسانه ای باید تقویت کننده روح امید و انگیزه غلبه بر مشکلات در جامعه باشد.

سوار شدن دشمن بر اعتراضات مردم به مشکلات اقتصادی و معیشتی از عبرت‌های سال 96 بود
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار نوروزی فرماندهان، مسئولین ، کارکنان حوزه مرکزی و رده های سپاه مستقل در تهران که در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد با تبریک سال نو و اظهار امیدواری نسبت به تلاش توأم با معرفت ، معنویت و بصیرت عمیق تر در اجرای خالصانه مأموریت های محوله در سال ۱۳۹۷ اظهار کرد: سال ۹۶ با تمام تلخی ها و شیرینی های خود درس‌های بزرگی را فراروی مردم و مسئولین کشور قرار داد .

وی افزود: یکی از رخدادهای عبرت انگیز سال گذشته برنامه ریزی دشمن برای سوار شدن بر اعتراضات مردم به مشکلات اقتصادی و معیشتی بودکه سوء استفاده منافقین، صهیونیست‌ها و بدخواهان داخلی و خارجی از آن را به همراه داشت.

جعفری با بیان اینکه طراحان آشوب‌های دی‌ماه درصدد بودند خط آشوب و فتنه آفرینی را تا ۲۲ بهمن‌ماه دنبال کنند ،گفت: ضد انقلاب و منافقین با حمایت دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نظام و ملت ایران برنامه‌های مفصل و پیچیده ای را به زعم خود برای تمام کردن کار جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده بودند که با سد مستحکم هوشیاری و بصیرت مردم مواجه شدند.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد : بصیرت سیاسی مردم سبب شد به سرعت نقشه دشمن آشکار و با جداسازی صفوف خود از نیات پلید آنان حتی آنهایی که در روز اول برای اعتراض و نشان دادن نارضایتی از ضعف دستگاههای مسئول در رفع مشکلات اقتصادی به خیابان آمده بودند چند روز بعد با حضور حماسی خود علیه آشوبگران و فتنه‌گران به صحنه بیایند و مقتدرانه در مقابل آنها بایستند.

وی بصیرت سیاسی مردم را عامل اصلی خاموش شدن فتنه دی ماه و شورشیان درویش نما دانست و یادآور شد: حاصل فتنه ها و آشوب‌های اخیر با الطاف الهی به نفع انقلاب، نظام و ملت ایران انجامید و با نمایش اقتدار و امنیت ملی کشور در این صحنه و در آستانه راهپیمایی بزرگ تعیین‌کننده ۲۲ بهمن ماه فصل نوینی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورد .

جعفری با اشاره به تحولات اخیر منطقه و پیروزی های جبهه مقاومت اسلامی برابرجنگ های نیابتی و تروریستی تصریح کرد : شکست قاطع داعش و فروپاشی خلافت خودخوانده آنها در عراق و سوریه و متعاقباً پاکسازی تدریجی شهرها از وجود تروریست ها و نیز خنثی شدن فتنه توطئه همه پرسی استقلال کردستان عراق با حمایت ها و نقش آفرینی های درست و به موقع جمهوری اسلامی ایران و هوشمندی دولت ها و ملت های این دو کشور ادامه پیروزی‌های انقلاب اسلامی و امت اسلامی در شرایط بسیار خطیر و سرنوشت‌ساز امروز را در معرض همگان قرار داد.

فرمانده کل سپاه سال ۹۶ را نمایشگاهی از شکست های زنجیره‌ای آمریکایی ها و متحدان کاخ سفید در سطوح داخلی و منطقه‌ای و پیروزی‌های بزرگ ملت ایران در جبهه مقاومت اسلامی توصیف و تاکید کرد: سال ۹۶ سال پیروزی انقلاب اسلامی و نمایش  بصیرت مردم ایران بود و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیش از پیش تثبیت کرد.

وی در ادامه تجارب و موفقیت های سال گذشته را دستمایه پیشرفت‌ها و پیروزی‌های ملت ایران و امت اسلامی در سال ۹۷ خواند و گفت: رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری در پیام نوروزی و سخنرانی معظم له درحرم رضوی دروازه ورود سپاه و همه دلسوزان و علاقمندان به انقلاب و پیشرفت کشور و نقشه راه آنها بوده و بایستی در فرصت‌های مناسب مورد تجزیه ،تحلیل  و اقدام عملیاتی قرار گیرد.

جعفری خاطرنشان کرد: تبیین هنرمندانه و هوشمندانه نقاط ضعف و قوت وضع موجودتوسط معظم له ، روح امید و انگیزه غلبه بر مشکلات در جامعه را به گونه‌ای مضاعف ارتقا بخشید و موضع‌گیری‌های سیاسی و رسانه ای تمامی اشخاص و جریان های معتقد به نظام و انقلاب اسلامی بایستی در تقویت این روحیه صورت پذیرد.

 فرمانده کل سپاه تأکید مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) مبنی بر اینکه "کلید حل مشکلات در دست بیگانه نیست و در کشور هیچ مشکل غیرقابل حل وجود ندارد" و " آنچه مهم است این است که همه باید سخت کار کنند" ، افزود: سال 97 سال سخت کوشی است و به رغم تلاش دشمن در القای ناامیدی ، با نگاه متکی به توانمندی‌های بومی و ملی و مدیریت انقلابی و جهادی در بکارگیری ظرفیت ها و نیروهای موجود، به فضل الهی بر مشکلات فائق خواهیم آمد ، هرچند فهم و درک این واقعیت و باور توانمندی‌های درونی برای برخی بسیار سخت است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به حاکمیت تفکر جهادی و انقلابی مبتنی بر اصول و تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) در جامعه با برشماری آموزه های راهبردی بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چهل سالگی نظام، عمق بخشی روحیه امید و نشاط به مردم و به ویژه نزد خانواده ها و مخاطبین خاص خود را تکلیفی تعطیل ناپذیر دانسته و آن را سرلوحه تمام موضع گیری های خود می داند.

جعفری تجزیه و تحلیل درست مشکلات، توجه به علل و عوامل ریشه‌ها، چرایی و ارائه راهکارها و راه حل های عملی برای رفع آنها را مقوله مهم و ضروری توصیف کرد و افزود: شناسایی ظرفیت استعدادهای داخلی، برنامه ریزی برای بکارگیری حساب شده و اثربخش آنها متناسب با نیازها و اولویت های کشور  امری ضروری برای سپاه بلکه همه کشور به شمار می رود.

فرمانده کل سپاه در پایان توصیه های مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) را موضوعی ملی و راهبردی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شامل می‌شود، دانست و با تاکید بر جایگاه و نقش جوانان در حل مشکلات کشور گفت :جوانان را بایستی سرمایه های واقعی کشور بدانیم و با میدان دادن به آنها اطمینان داشته باشیم آینده را بهتر از ما می‌سازند و این همان واقعیتی است که دشمن را به شدت ناراحت و عصبانی و منفعل ساخته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۴۸۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان