//
کدخبر: ۸۴۰۸۸ //
آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

خرید کالای ایرانی یک امر جدی است/ مسئولان باید کیفیت تولیدهای داخلی را ارتقا دهند

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: خرید کالای ایرانی یک امر واقعی و جدی است و اقتصاد کشور را تقویت می‌کند.

خرید کالای ایرانی یک امر جدی است/ مسئولان باید کیفیت تولیدهای داخلی را ارتقا دهند
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز، گفت: ولادت پربرکت حضرت هادی (ع) و حضرت جواد الائمه (ع) را گذارندیم و در آستانه ولادت با سعادت حضرت مولی المتقین امیر المومنین (ع) هستیم این ولادت‌های نورانی را تبریک می‌گویم، دوشنبه آینده سالروز رحلت حضرت زینب (س) است که پیشاپیش این شهادت را تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: امامت منصبی الهی است چیزی نیست که مردم جمع شوند و رای بدهند در این رابطه امام معصوم را انتخاب کنند، امام معصوم منصوب از طرف خداست؛ رسالت و نبوت و امامت را خدامی داند به چه کسی بدهد و چه کسی شایسته این مقام باشد.

 خطیب موقت نماز جمعه تهران  تصریح کرد: کسی که در ارتباط با نیاز‌های مردم بتواند نیاز‌های مردم را جواب بدهد خداوند او را انتخاب می‌کند که بالاترین نیاز مردم عبارت است از علم و دانش؛ لذا جانشین پیغمبر باید به تمام نیاز‌های مردم از نظر علمی جواب بگوید.

وی افزود: فضایل امیر المومنین (ع) قابل احصا نیست، فضائل ایشان را کتمان کردند و نگفتند، اما دنیا پر از فضائل اوست.

آیت الله موحدی کرمانی  با بیان اینکه هر انسانی امامی دارد، امامی انتخاب و به او اقتدا می‌کند، اظهار کرد: سعی کنیم مشی خود را با امیر المومنین (ع) منطبق سازیم مهمترین مشی که حضرت علی (ع) داشت و در آن راه شهید شد، عدالت بود، در رابطه با بیت المال هم سعی می‌کرد همه استفاده کنند؛ همچنین توقعات بیجا را رد می‌کرد و نمی‌پذیرفت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان کرد: عدالت امیر المومنین (ع) در ابعاد مختلف در یک بعد، بیت المال است، بیت المال همین بودجه است که باید مجلس و دولت در ارتباط با آن حساس باشند، نیاز‌های همه باید با بودجه رفع شود این بودجه مثل خونی است که در بدن انسان جریان دارد و باید به همه اعضای بدن برسد. مسئله دیگر در مورد عدالت، حرمت اشخاص است.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه نهج البلاغه پر از خطابه‌ها و نامه‌هاست که امیر المومنین (ع) پیوسته نصیحت می‌کند، نصیحت را فراموش نکنیم، اضافه کرد: ایشان در بستر شهادت و در نامه که به مالک نوشته سراسر نصیحت می‌کند، چقدر ما به این امر توجه کرده‌ایم چقدر پدران و مادران به نصیحت فرزندان پرداختند؟ از نصیحت غفلت نکنید؟ اگر می‌بینید آمار طلاق زیاد شده یعنی از نصایح پدر و مادر بهره نگرفته‌اند.

وی تاکید کرد: مسئله دیگر اهمیت به جهاد و دفاع است و باید برای ما الگو باشد که الحمدالله هست؛ مردم از نظام استکباری خارجی و سلطه داخلی نجات پیدا کردند، اما این وظیفه سنگینی است و من به همه توصیه می‌کنم نصایح امیرالمومنین (ع) درباره جهاد را مرور کنند.

 خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: جرات ایستادن در مقابل فتنه گران از مهمترین مسائل در زندگی امیر المومنین (ع) است؛ فتنه گران یعنی خوارج، آنها یک دفعه در مجموعه ۱۲ هزار نفر در جنگ صفین با منطق جاهلانه از امیر المومنین (ع) جدا شدند و به ایشان گفتند دست از جنگ بردار و ما حاضر نیستیم با کسانی که در پناه قرآن هستند بجنگیم.

وی افزود: داعشی‌ها دنباله رو همان خوارجی هستند که دل امیرالمومنین (ع) را خون کردند و با برنامه‌های خشک عبادی گریه می‌کردند نماز می‌خواندند و با ایشان می‌جنگیدند.

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ماه شریف رجب هستیم، عظمت این ماه بر همه روشن است، ماه حرام و محترم است و اعمال فراوان دارد ان‌شاءالله از خواندن دعا‌های این ماه و روزه آن غفلت نکنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران  با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در روز اول فروردین در مشهد مقدس اظهار کرد: رهبر انقلاب سخنان مبسوطی ایراد کردند؛ ایشان اولا از مردم تشکر کردند که شعار‌های اصلی انقلاب را حفظ کردند؛ شعار‌ها استقلال، آزادی، مردم سالاری، خودباوری، عدالت و تحقق اهداف دین بود.

وی ادامه داد: در مقطعی انگلیس و روس تزاری ایران را بین خودشان تقسیم کردند، اما در رابطه با آزادی رهبری گفتند آزادی هست و بی انصافی است که برخی به دروغ می‌گویند نیست؛ انسان‌ها می‌توانند نظرشان را بدهند، اینکه می‌گویند آزادی نیست یک سخن غلطی است؛ در اعتماد به نفس ما موفق بودیم یعنی ملت احساس کرد هم قدرت دارد و هم می‌تواند؛ با این احساس ملت پیروز شد، ایشان همچنین در رابطه با عدالت فرمودند که کار‌هایی صورت گرفته  اما کار‌های زیادی هنوز باقی مانده است.

آیت الله موحدی کرمانی یادآور شد: مقام معظم رهبری همچنین به ظرفیت کشور اشاره و تصریح کردند که از این ظرفیت‌ها کاملا استفاده نشده است، ما 10 میلیون جوان فارغ التحصیل و 4 میلیون جوان مشغول به تحصیل داریم که باید از آنها استفاده کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین به شعار سال 97 اشاره کرد و گفت: خرید کالای ایرانی یک امر واقعی و جدی است و اقتصاد کشور را تقویت می‌کند همچنین به حرکت در آوردن چرخ‌های تولید از مهمترین مسائل است.

آیت الله موحدی کرمانی اظهار کرد: در امر خرید کالای ایرانی مسئولان باید تولید کیفیت کالا را ارتقا دهند تا با کالای خارجی بتواند رقابت کند، طبعا در این شرایط فرهنگ روی آوردن به کالای خارجی کمرنگ می‌شود و بازار قاچاق کالا هم از رونق می‌افتد.

وی ادامه داد: استفاده از خرید کالای ایرانی باید از مسئولان شروع شود و وقتی هم که موفق شدند کاری کنند باید اعلام کنند به شعار اکتفا نکنند.

آیت الله موحدی کرمانی در پایان به برگزاری مرام اعتکاف اشاره و خاطر نشان کرد: در مراسم اعتکاف، فرصت خوبی برای معتکفین است و آنها می‌توانند با رجوع به فطرت خواسته‌های الهی را بررسی کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۴۰۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان