//
کدخبر: ۸۱۴۶۲ //

سفیر انگلیس در ایران تغییر کرد

بنابر بیانیه وزارت خارجه انگلیس، این کشور راب مکیر را به عنوان جایگزین نیکلاس هاپتون به عنوان سفیر خود در ایران برگزیده است.

 سفیر انگلیس در ایران تغییر کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 بنابر این بیانیه، راب مک کایر به عنوان سفیر جدید انگلیس در ایران انتخاب شده است و قرار است از آوریل 2018 ماموریت خود در ایران را آغاز کند. همچنین اعلام شده است که نیکلاس هاپتون سفیر کنونی این کشور در ایران نیز در بخش دیگری از وزارت خارجه انگلیس مشغول به خدمت خواهد شد.

 

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در بیانیه‌ای در این‌باره، گفت: ایران نقش مهمی در منطقه خاورمیانه دارد اما من به تهران نیز اعلام کردم که این نقش، نقشی سازنده نیست. توافق هسته‌ای ایران که در سال 2015 امضا شد یک موفقیت دیپلماتیک بود. برجام در واقع محصول سال‌ها صبر و دیپلماسی مستمر بود که تهدید یک ایران هسته‌ای را برطرف کرد.

 

مقامات ایران همواره با رد اتهامات آمریکا و غرب بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای کشورمان تاکید کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: امیدوارم که راب بتواند در نقش جدید خود با استفاده از تجربه‌های بین‌المللی در تهران ایفای نقش کند. ما در رابطه با ایران اکنون با چالش‌هایی مثل پرونده جاری شهروندان دو تابعیتی انگلیسی که در ایران بازداشت هستند و زمینه‌های همکاری در آینده روبرو هستیم. امیدوارم بتوانم با راب در این باره همکاری داشته باشم.

 

راب کیر نیز در واکنش به انتصاب خود به عنوان سفیر جدید انگلیس در ایران، گفت: من مفتخر هستم که به عنوان سفیر جدید انگلیس در ایران فعالیت کنم. ادامه همکاری ما با ایران برای رسیدن به هدف ایجاد یک خاورمیانه امن و با ثبات بسیار ضروری است. من با دولت ایران و شرکای بین‌المللی برای حفظ برجام و تعمیق روابط دوجانبه از طریق همکاری‌های سازنده در زمینه‌های حقوق بشر، تجارت، دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی در یمن، سوریه و دیگر نقاط همکاری خواهم کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۱۴۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان