//
کدخبر: ۷۶۹۴۱ //

اقدام وزارت کشور برای تهیه پیش‌نویس لایحه‌ تجمعات و راهپیمایی‌های قانونی

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: وزارت کشور در حال تهیه پیش‌نویس لایحه‌ای در راستای اجرای اصل 27 قانون اساسی است.

اقدام وزارت کشور برای تهیه پیش‌نویس لایحه‌ تجمعات و راهپیمایی‌های قانونی
به گزارش فرتاک نیوز،

بهرام سرمست در نشست خبری امروز خود اظهار کرد: در راستای اصل 27 قانون اساسی، قانون احزاب و منشور حقوق شهروندی ابلاغی از سوی رئیس‌جمهور با رویکرد مثبت دولت، وزرات کشور و کمیسیون ماده 10 قانون احزاب نسبت به راهپمایی و تجمعات قانونی، اقداماتی در حوزه سیاسی وزارت کشور در حال انجام است.

 

وی در ادامه افزود: این اقدامات شامل برگزاری جلسات مستمر و منظم باحضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط و نمایندگان خانه احزاب به منظور تهیه و تدوین پیش‌نویس لایحه اصل 27 قانون اساسی و به موازات آن، اصلاح آیین‌نامه تامین امنیت اجتماعات و راهپمایی‌های قانونی مصوب 81/6/31 هیئت وزیران می شود. تهیه لایحه و اصلاح آیین نامه با هدف تسهیل‌گری و پاسخ متناسب با حقوق شهروندی است. البته با عنایت به دیدگاه موافق کمیسیون ماده 10 قانون احزاب، رسیدگی و صدور مجوز برای تجمعات طبق روال توسط استانداری‌ها انجام می شود.

 

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب در ادامه با اشاره به مصوبات سیزدهمین جلسه کمیسیون ماده 10 قانون احزاب خاطرنشان کرد: تقاضای پروانه مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی طرح و اتخاذ تصمیم موکول به ارائه گزارشات تکمیلی در جلسات بعدی شد. گزارش مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی نیز مطرح و تا جلسه آینده کمیسیون، مراعا ماند و باید بررسی های بیشتری انجام شود. گزارش مجمع عمومی حزب مردمی اصلاحات ایران اسلامی نیز تصویب و مقرر شد در مهلت قانونی یعنی تا 14 خرداد97 این تشکل نسبت به تطبیق خود با ماده 22 قانون احزاب اقدام کند.

 

سرمست همچنین بیان کرد: در خواست جامعه زنان انقلاب اسلامی  در این جلسه مطرح و با توجه به گذشت زمان متنابه از برگزاری مجمع عمومی و همچنین این موضوع که تشکل‌های سیاسی باید شرایط خود را با ماده 22 قانون احزاب تطبیق دهند و تا 14 خرداد 97 این مهلت را دارند، به جامعه زنان انقلاب اسلامی  ابلاغ گردید که شرایط خود را با قانون جدید تطبیق داده و مراتب را برای رسیدگی به این کمیسیون اعلام کنند.

 

وی در پایان گفت: تقاضای تشکل در شرف تاسیس جامعه اسلامی مدیران ایران مطرح و صرف نظر از تاخیر در پیگیری تقاضای تاسیس از سوی متقاضیان، با توجه به حاکمیت قانون جدید و ضرورت انطباق با آن ، به متقاضیان این تشکل ابلاغ شد که در مهلت قانونی نسبت به شرایط تطبیق خود با ماده 22 قانون احزاب اقدام کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۶۹۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان