//
کدخبر: ۷۴۰۲۰ //

واکنش محسنی اژه‌ای به "دختران خیابان انقلاب"

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص تعداد بازداشتی‌های منتسب به جریان دختران انقلاب یا نه به حجاب اجباری گفت: اینها یک دسته هستند که طبیعی است که قرارشان سنگین نیست و یک تعهدی از ایشان گرفته می شود.

واکنش محسنی اژه‌ای به "دختران خیابان انقلاب"
به گزارش فرتاک نیوز،

 محسنی اژه‌ای گفت: گاهی یک خانمی با القائاتی که صورت گرفته خودش هم خیلی نمی داند چکار می کند کاری کرده و بعد هم پشیمان می‌شود و می گوید تصور این را نمی کردم که بازداشت شوم.

 

در ادامه صدوبیست‌وچهارمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه خبرنگاری در خصوص تعداد بازداشتی‌های منتسب به جریان دختران انقلاب یا نه به حجاب اجباری گفت: گاهی یک خانمی با القائاتی که صورت گرفته خودش هم خیلی نمی داند چکار می کند کاری کرده و بعد هم پشیمان می‌شود و می گوید تصور این را نمی کردم که بازداشت شوم.

 

وی ادامه داد: اینها یک دسته هستند که طبیعی است که قرارشان سنگین نیست و یک تعهدی از ایشان گرفته می شود. چون جوان هستند و دنبال تحصیل و کار و خوب نیست سابقه کیفری داشته باشند.

 

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: دادسرا و دادگاه هم مراعات افراد فریب خورده را می کند البته عده ای هم با استفاده از مواد صنعتی دست به اقدامات ناشایستی می زنند و برخی هم یا هدایت شده اند و یا خودشان هدایتگر هستند.

  

اژه‌ای گفت: با یک کار تشکیلاتی حساب شده دست به اقداماتی می زنند که طبیعی است تحقیق مفصل از ایشان می شود وثیقه شان سنگین است.

 

وی تصریح کرد: اما اگر ثابت شود فقط مساله شان حجاب نیست و خط های دیگر می گرفتند برایشان پرونده قضایی تشکیل و وثیقه سنگین در نظر گرفته می شود.

 

سخنگوی قوه قضاییه گفت: از تعداد بازداشت شده ها اطلاع ندارم معمولا آزاد می شوند مگر اینکه اتهام تشکیلاتی داشته باشند.

 

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره رسیدگی به تخلفات دستگاه قضایی توسط یک نهاد دیگر گفت: اولا در تمام دنیا همین طور است. شما کشورهای دیگر هم که بروید دو دستگاه قضایی ندارند که یک دستگاه به جرایم مردم و یک دستگاه به تخلفات دستگاه قضا برسد.

 

اژه‌ای گفت: در قوانین ما هم این موضوع پیش بینی شده و در دستگاه قضا نیز سازوکار پیش بینی شده است. در قانون اساسی ما و قوانین موضوعه مسئله مشخص و سازوکارش هم مشخص است.

 

وی ادامه داد: از جمله اگر علیه قوه قضاییه یا یک قاضی شکایتی شود، نحوه رسیدگی مشخص شده و تشکیلات خارج از قوه قضاییه رسیدگی نمی‌کند و ضرورتی هم ندارد و در تمام دنیا همین طور است اما یک سازوکار مشخص دارد که بر اساس آن کار دنبال می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۴۰۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان