//
کدخبر: ۷۲۲۱۹ //

شناسنامه انقلاب اسلامی امام راحل است/ مخالف فضای مجازی نیستیم/ به داد مالباختگان برسید

خطیب نماز جمعه تهران گفت: انقلاب ما بدون نام امام بی هویت می باشد، شناسنامه انقلاب اسلامی ما امام راحل و عظیم شان است.

 شناسنامه انقلاب اسلامی امام راحل است/ مخالف فضای مجازی نیستیم/ به داد مالباختگان برسید
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه در مصلی تهران به دهه فجر اشاره کرد و افزود: ما مدیون امام (ره) بوده و هستیم و خواهیم بود و تداوم این انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی از رهگذر عمل به رهنمودهای ایشان می گذرد.

 

وی ادامه داد: صحیفه نور چاپ شده است و مفسر صحیح و درست خط امام و شخصیتی که امام را با تمام وجود لمس کرد، آیت الله امام خامنه ای هستند و خط ناب امام را باید از این نایب برحق امام گرفت.

 

خطیب جمعه تهران گفت: در رابطه با سی و نهمین دهه مبارک فجر یک دنیا حرف وجود دارد که یک کلمه می گویم و آن این که این انقلاب به حق نعمت بزرگ خداوند بر جهان اسلام و به خصوص مردم عزیز ایران است.

 

آیت الله خاتمی گفت: این انقلاب هدیه و نعمت الهی بود. نعمت حاکمیت دین، نعمت استقلال، نعمت حاکمیت ملت بر سرنوشت خود، نعمت امنیت، نعمت خودباوری ملی و دهها نعمت از این رهگذر نصیب ملت بزرگ ما شد.

 

وی با بیان این که سنت خداوند متعال این است که نعمت ها با شکر می ماند، افزود: شکر کنید می ماند که الحمدالله 39 سال این انقلاب مانده است و خودمان را آماده می کنیم که چهلمین سال پیروزی انقلاب را سال آینده جشن بگیریم.

 

خطیب جمعه تهران ادامه داد: شکر این نعمت دو بخش دارد که یک بخش آن مردم هستند. آنها دین شان را به انقلاب ادا کردند. باز هم ادا می کنند چرا که انقلاب، انقلاب خود آنها است.

 

وی گفت: شما که دهه فجر را هر سال گرامی می داشتید، امسال بیشتر گرامی بدارید. راهپیمایی پرشکوه بهمن را همیشه با شکوه برپا می کردید، امسال باشکوه تر برپا خواهید کرد به دلیل این که امسال راهپیمایی شما یک معنای عمیق تری دارد از آنچه که تاکنون گذشته است.

 

آیت الله خاتمی افزود: دشمنان شما مردم با بازی های کودکانه می خواستند به انقلاب آسیبی برسانند ولی راهپیمایی خودجوش داشتید که تکمیل آن 22 بهمن است که زبان حال ، قال، شعار، جان داشت و آن زبان هم این است که ما تا آخرین نفس، نفر و قطره خون پای این انقلاب ایستاده ایم.

 

خطیب جمعه تهران با بیان این که مردم با حضور خود در صحنه همواره توطئه ها را خنثی کرده اند، یادآور شد: جنگ قومیت های اول انقلاب، جنگ 8 ساله و دفاع مقدس، فتنه منافقین آدم کش، فتنه سال 75، فتنه سال 88 و فتنه دی ماه 96 را شما مردم جمع کردید.

 

وی با تاکید بر این که فتنه های بعدی را هم شما جمع کنید و می توانید جمع کنید، گفت: فتنه منافقین را شما جمع کردید که آمدید خبر دادید خانه ای تیمی نزدیکی ما است که رفتند گرفتند. شما همه پاسدار این انقلاب هستید. از این پس هم این مراقبت با شما و هرجا توطئه و توطئه گر دیدید بسرعت به مقام های مسوول به عنوان یک واجب خبر دهید.

 

آیت الله خاتمی در ادامه گفت: شکر مسوولان نظام خدمت به این مردم است. گشودن گره از کار مردم است. وظیفه و تکلیف است و منت نیست چرا که مسوولان مدیون این مردم هستند. مردم شما را به این مسند رساندند و همین مردم توقع دارند که مشکلات آنها را حل کنید.

 

وی در ادامه به طرح های دشمن در مقطع کنونی اشاره کرد و گفت: اولا این را باور کنید که انقلاب بزرگ اسلامی ما در غفلت کامل غرب به پیروزی رسید، یعنی اگر آنها احتمال می دادند این انقلاب این عمر و عمق را پیدا کند در نطفه خفه می کردند و نمی گذاشتند به پیروزی برسد ولی خدا خواست آنها کر و کور شوند تا این انقلاب به پیروزی برسد.

 

آیت الله خاتمی افزود: کینه آنها از این انقلاب عمیق است. لحظه به لحظه در پی توطئه علیه آن هستند. این که کسی بگوید دشمنان از براندازی عبور کردند این گونه نیست، دشمنان شما مردم یک آن از اندیشه براندازی فروگذاری نخواهند کرد که باید برای خنثی کردن آنها هوشیار بود.

 

خطیب جمعه تهران یادآور شد: یکی از توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایجاد بدبینی و نا امیدی در بین مردم است.

 

وی تاکید کرد: ملتی که رهبری آنچنان دارد که حتی دشمنان می گویند دوراندیش ترین رهبر جهان و ملتی این چنین وفادار دارد، همه مشکلات را حل خواهد کرد.

 

آیت الله خاتمی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند مگس روی زخم می نشیند، اشاره کرد و گفت: انتظار مردم از مسوولان این است که این زخم ها برطرف شود که این انتظار، انتظار نابجایی نیست.

 

وی افزود: کارگر کار می کند و زحمت می کشید و سر ماه می گوید حقوق من را بدهید، واقعا برای من طلبه رنج آور است که چند ماه کارگر حقوق نگیرد، شما خودتان را جای آنها بگذارید که اینها چه می کشند.

 

** مخالف فضای مجازی نیستیم

آیت الله خاتمی در ادامه گفت: دشمن در پی سوء استفاده از ابزار جدید اطلاع رسانی مانند تلگرام، اینستاگرام و استفاده های دیگری در این عرصه است.

 

خطیب جمعه تهران با بیان این که من این سخن را برای جلوگیری از مغلطه گری ها می گویم، تاکید کرد: ما با فضای مجازی مخالف نیستیم، ما با فضای مجازی سالم با استفاده از ظرفیت های داخلی و بدون دخالت دشمنان موافقیم.

 

وی گفت: وضعیتی که الان در فضای مجازی داریم با وضعیتی که باید داشته باشیم، فاصله ها بسیار دارد چرا که این مردم برای حفظ دین و اخلاق بچه های خود و امنیت کشور فضای مجازی سالم می خواهند.

 

**به داد مالباخته ها برسید

خطیب جمعه تهران ادامه داد: به داد کسانی که مالباخته اند برسید. نگذارید واحدهای تولیدی بعضا تعطیل شود. کمتر از دو ماه از سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مانده است این دو ماه را به آن بپردازید. به جای این که حرف های حاشیه ای و بعضا چالشی بزنید به درد مردم برسید.

 

آیت الله خاتمی در ادامه به ساز جدید تضعیف روحانیت اشاره کرد و گفت: باید در نظر داشت که هموازه روحانیت سرمایه استقلال و عظمت این ملت بوده و است.

 

خطیب نماز جمعه تهران افزود: دیدید که اغتشاشگران به بعضی از حوزه ها حمله کردند. به برخی حوزه ها بدتر از حمله رژیم شاه به مدرسه فیضیه حمله کردند. حوزه علمیه تاکستان چنین وضعی دارد که این نشان دهنده عمق کینه دشمنان از روحانیت است.

 

** ریالی از شهریه طلاب از بودجه نیست

وی ادامه داد: این روزها قصه بودجه را درآوردند. سایت ها دست به دست می گیرد که روحانیت چقدر بودجه می گیرد.

 

آیت الله خاتمی تاکید کرد: بنده به عنوان کسی که 45 سال طلبه و سه دوره عضو شورای عالی حوزه هستم به مردم می گویم یک ریال حقوق ماهیانه ما که نام آن شهریه است از بودجه های دولتی نیست از سهم امامی است که این مردم و متدینان می دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: حتی رهبر معظم انقلاب هم که بیشترین شهریه را می دهند، یک ریال از وجوه دولتی نیست. به صراحت می گویم حتی اگر ممکن است ملامت شوم میانگین شهریه یک طلبه ما بین 500 تا 600 هزار تومان است و بالاترین شهریه ای که یک عالم با بیست سال سابقه تدریس می گیرد، زیر خط فقری است که مسوولان اعلام کردند.

 

خطیب جمعه تهران گفت: این که بعضی ها جار و جنجال راه انداختند که طلبه ها همه بیمه اند، بله آنها هم شهروند هستند و حق شهروندی آنها نیست.

 

آیت الله خاتمی افزود: در دوران قاجاریه و صفویه نیز اینها به مدارس علمی و دینی می رسیدند. دولت کنونی هم هزینه به دانشگاه ها و دبیرستان ها می دهد و بخشی از هزینه هم برای محل و مکان ها درس آقایان است.

 

وی تاکید کرد: ما حوزه مستقل داریم و اگر خدا کمک کند بتوانیم روزی در این عرصه ها هم بودجه ای نگیریم ، شورای عالی حوزه ما استقبال می کند که حتی این رقم ها را نیز نگیرد.

 

خطیب جمعه تهران گفت: البته الان این وضع ممکن نیست. الان حوزه این بودجه را ندارد که تمام طلبه ها را از سهم امام بیمه کند. ولی اگر بشود، آرزوی مراجع و همه اعضای شورای عالی حوزه های علمیه استقلال حوزه از این جهات است.

 

** تسلیت به خانواده های داغدار کشتی سانچی

وی در ادامه حادثه کشتی سانچی اشاره کرد و گفت: حادثه تلخ و دلخراش جان باختگان کشتی نفتکش که شهیدان خدمت نام گرفتند به حق مصیبتی بزرگ و تاثرانگیز بود.

 

خطیب جمعه تهران افزود: این مصیبت را به خانواده های عزادار و بازماندگان تسلیت می گویم. صبر و اجر از خداوند برای آنها می طلبیم و برای عزیزان ما که در مسیر خدمت دارفانی را وداع گفتند برای آنها رحمت و طلب می کنیم.

 

** 6 دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی روز حماسه مردم آمل است

آیت الله خاتمی در ادامه به روز 6 دی سالگرد حماسه مردم آمل در مقابله با هجوم کمونیست اشاره کرد و گفت: آنها در آمل هزار سنگر تشکیل دادند و خودشان می گویند هزاران سنگر که انصافا آمل آن روز حماسه آفرید.

 

وی یادآور شد: هفته گذشته سخنران دعای ندبه آمل بودم که خاطره ای از یکی از شهدای حماسه آمل گفتند که کمونیست های بی خبر در ابتدا با جوانی برخوردند و لوله تفنگ را مقابل او گرفتند و به او گفتند به امام اهانت کن، او گفت که من اهانت کنم به امام، درود بر امام، لوله تفنگ را گذاشتند در دهانش و گفتند حالا اهانت کن به امام که گفت درود بر امام و جانم فدای امام که گلوله را در دهانش شلیک و مغزش را متلاشی کردند.

 

خطیب جمعه تهران گفت: این حماسه جا دارد برای آن مستندها و فیلم ها ساخته شود و جا دارد به همه شهیدان و مردم شهید پرور آمل و همه کشور سلام گفت.

**

وی در ادامه به حضور نیافتن آیت الله موحدی کرمانی در نماز جمعه امروز اشاره کرد و گفت: قرار بود که خطیب جمعه سرور گرامی آیت الله موحدی کرمانی باشند اما عذری برای ایشان پیش آمد و به این طلبه ناچیز امر فرمودند و بنده هم با افتخار امر ایشان را پذیرفتم که احترام بزرگان را به خصوص بزرگانی مانند ایشان را بر خود واجب می دانم.

 

** ایام فاطمیه را بزرگ بدانیم

خطیب جمعه تهران در ادامه به ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: این دو ماه عطر فاطمه (س) را دارد. هم فاطمیه اول و همه فاطمیه دوم را بزرگ بداریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۲۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان