//
کدخبر: ۴۵۹۹۶۴ //

ایران و گذر از سخت‌ترین اتفاقات

ایران سخت ترین اتفاقات را پشت سر گذاشته است، اتفاقات و حوادثی که می‌توانست هر کشوری را به نابودی برساند یا با بحران‌های بسیار شدید و لاینحل روبرو کند اما همه آن اتفاقات و حوادث ناگوار پشت سر گذاشته شد.

ایران و گذر از سخت‌ترین اتفاقات
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد صفری در سرمقاله سیاست روز با این مقدمه نوشت: خیانت بنی صدر نخستین رئیس جمهوری اسلامی ایران در ابتدای پیروزی انقلاب یک نمونه از آن اتفاقات ناخوشایند بود، اما با روی کار آمدن شهید رجایی امیدها تازه شد و می‌رفت تا با ریاست جمهوری او و نخست وزیر شهید باهنر کشور روی آرامش را ببیند اما تنها چند ماه از ریاست جمهوری شهید رجایی گذشته بود که منافقین او و نخست وزیر را به شهادت رساندند.

شهید بهشتی و ۷۲ تن از همراهان در حزب جمهوری اسلامی نیز از آن دست اتفاقات و حوادثی بود که بسیار سنگین و جبران ناپذیر بود اما باز هم ایران توانست روی پای خود بایستد و به راه حق خود ادامه دهد.

ترورها ادامه داشت و هنوز هم ادامه دارد، ترور شهید مطهری، شهید مفتح، ترور رهبر انقلاب که ناکام ماند و اکنون با رهبری ایشان است که کشور به راه انقلاب ادامه می‌دهد.

سانحه‌ای که برای رئیس جمهور و همراهانش افتاد، ناگوار و تلخ است، رئیس جمهوری را از دست دادیم که تشابه زیادی با شهید رجایی داشت، ساده زیست و بدون کوچکترین مسئله‌ای که بخواهند از ان سوء استفاده کنند.

عملکرد شخص شهید رئیسی در اداره دولت و کابینه او را با وجود همه مشکلاتی که کشور چه در داخل و چه از خارج وارد می‌شد، مثبت ارزیابی می‌شود و در طول ۳ سال دولت مردمی شهید سید ابراهیم رئیسی شرایط به گونه‌ای پیش می‌رفت که ثمرات مدیریت دولت سیزدهم به نتیجه برسد و نشانه‌های آن نمایان شده بود. هر چند انتقاداتی به عملکرد دولت می‌شد اما آنچه که دیده شد کار و تلاش خستگی ناپذیری بود که در دولت و شخص رئیس جمهور آشکارا نمایان بود.

رئیس جمهور مردمی پشت میز نشین نبود هر چند به روشی که او در ریاست جمهوری داشت انتقاداتی مطرح بود اما پای کار بودن و وسط میدان عمل قرار داشتن از ویژگی‌هایی بود که رئیس جمهور و اعضای دولت سیزدهم داشتند.

انتخابات زودهنگام را در پیش داریم، انتخاباتی که در تیر ماه برگزار خواهد شد و در این میان برخی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌کنند. آنهایی که می‌خواهند در این میدان رقابت خود را عرضه کنند، باید بسنجند که آیا می‌توانند همچون شهید رئیسی در خدمت مردم باشند؟

انقلاب و نظام اسلامی و مردمی که پای آن هستند، رئیس جمهوری در تراز خود می‌خواهند. رئیس جمهوری که از جنس مردم باشد و برای مردم خستگی ناپذیر کار کند و بیندیشد و از این اندیشه و کار و تلاش بی‌وقفه بهترین تصمیم را بگیرد. ایران در عرصه داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در دوره‌ دولت سیزدهم عملکردی درخور توجه داشت. این عملکرد در نوع رفتار مردم و مسئولان بسیاری از کشورهای دنیا که تعداد زیادی از آنها به ایران آمدند و تعدادی نیز با پیام‌های تسلیت ابراز همدردی کردند، دیده شد. محبوبیت ایران به واسطه مردمی است که برای رئیس جمهور خود سنگ تمام گذاشتند و رئیس جمهور و همراهانش نیز جان خود را فدای همین مردم کردند.

شاید بسیاری تصور نمی‌کردند که مردم این گونه پای کار بیایند و در تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش بی‌نظیر شرکت کنند و دوست و دشمن را انگشت به دهان بگذارند. شهید سید ابراهیم رئیسی ماندگار شد،‌نام و یاد او همچون دیگر شهدایی که جان خود را برای مردم و انقلاب فدا کردند، همیشه باقی خواهد ماند.

برای آن که جایگزین او به درستی برگزیده شود،‌ مردم در انتخابات ریاست جمهوری تیر ماه هم حضور گسترده داشته باشند و هم آگاهانه.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۹۹۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان