//
کدخبر: ۴۰۱۱۱۳ //

حداکثر زمان حضور حجاج در عربستان ۴۲ روز است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مدت سفر امسال حدود ۳۰ تا ۴۲ روز بسته به زمان تشرف حجاج است و آنهایی که سوم یا چهارم خرداد ماه وارد عربستان می‌شوند، مشمول افزایش طول سفر خواهند شد.

حداکثر زمان حضور حجاج در عربستان ۴۲ روز است
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدعباس حسینی در حاشیه همایش آموزشی- توجیهی زائران حج تمتع 1402 استان تهران که با حضور هزاران زائر بیت الله الحرام در استادیوم 12 هزار نفری آزادی برگزار شد، درباره برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص تغذیه و اسکان زائران حج، اظهار کرد: ما در حوزه اسکان با ورود به مناطق جدید در شهر مکه، (مناطقی که دسترسی راحت‌تری به حرم دارند)، توانستیم بخشی از هزینه‌ مسکن را مدیریت کنیم و موجب کاهش هزینه زائرین شویم.

وی ادامه داد: مدت سفر امسال حدود 30 تا 42 روز بسته به زمان تشرف حجاج است و آنهایی که سوم یا چهارم خرداد ماه وارد عربستان می‌شوند، مشمول افزایش طول سفر خواهند شد.  

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه گفت: کشورهایی که بیش از 30 هزار نفر زائر دارند، عملیات رفت حجاج‌شان 30 روز به طول می‌انجامد، ایران نیز در زمره آن کشورهاست و عملیات رفت حدود 30 روز خواهد بود. عملیات بازگشت حجاج نیز از 14 تیرماه آغاز می‌شود و سوم مرداد پایان می‌یابد.

وی با بیان اینکه 87 هزار و 550 نفر زائر درقالب 570 کاروان به حج اعزام خواهند شد، اظهار کرد: عوامل اجرایی به نسبت زائران حدود 5.8 درصد کاهش داشته است.

حسینی همچنین درباره ازسرگیری سفرهای عمره با توجه به توافقات صورت گرفته با عربستان، گفت: برقراری سفر عمره به تصمیماتی که دولت در آینده اخذ خواهد کرد، بستگی دارد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۱۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان