//
کدخبر: ۳۸۶۳۵۱ //
در آستانه سفر به چین؛

انتشار نوشتار آیت الله رئیسی در معروف‌ترین روزنامه چین

نوشتار رئیس‌جمهور با عنوان «دوستان قدیمی بهترین شرکا برای آینده روشن هستند»، در آستانه سفر رسمی وی به چین در روزنامه معروف و پرتیراژ این کشور منتشر شد.

انتشار نوشتار آیت الله رئیسی در معروف‌ترین روزنامه چین
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت الله رئیسی عصر امروز دوشنبه و در پاسخ به دعوت رسمی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در راس هیاتی بلندپایه سیاسی و اقتصادی عازم پکن پایتخت چین می شود.

امروز این نوشتار با عنوان «دوستان قدیمی بهترین شرکا برای آینده روشن هستند» در شماره روزنامه معروف و پرتیراژ people (مردم) ارگان رسمی حزب حاکم چین منتشر شد.

رئیس جمهور در این سفر پس از استقبال رسمی از سوی همتای چینی خود، ابتدا دیداری خصوصی با شی جین پینگ خواهد داشت و سپس مذاکرات هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور و نیز مراسم امضای اسناد همکاری، در حضور روسای جمهور برگزار خواهد شد.

آیت الله رئیسی در این سفر همچنین در نشست مشترک تجار و فعالان اقتصادی ایران و چین شرکت می کند و دیداری نیز با ایرانیان مقیم چین خواهد داشت.

نشست و گفتگو با اندیشمندان و فرهیختگان برتر چین از دیگر برنامه های دکتر رئیسی در پکن خواهد بود.

جمعی از وزرا و اعضای کابینه دولت سیزدهم رئیس جمهور را در این سفر همراهی می کنند.

رئیسی نخستین میهمان ارشد رئیس جمهور چین در سال نو چینی است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور چین شهریور ماه امسال و در حاشیه سازمان همکاری شانگهای در سمرقند و در ملاقات دوجانبه با رئیس جمهوری اسلامی ایران، از وی برای سفر به این کشور به طور رسمی دعوت به عمل آورد.

این ملاقات در حالی انجام می شود که دو کشور گام های بلندی برای اجرای برنامه جامع مشترک ۲۵ ساله ایران و چین برداشته اند و سطح مناسبات سیاسی و اقتصادی دو کشور در عالی ترین سطوح قرار دارد.

چین بزرگترین شریک تجاری جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود؛ بر اساس آمار ۱۰ ماهه گمرک ایران، این کشور با ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار مقصد اصلی صادرات ایران بوده است؛ در مقابل کشورمان نیز در این مدت ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار واردات از چین داشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۶۳۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان