//
کدخبر: ۳۸۶۱۰۰ //

سردار صفوی:ملت ایران تسلیم نمی‌شود

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا پیام راهپیمایی 22 بهمن امسال را شکست راهبرد دشمن در اغتشاشات اخیر خواند.

سردار صفوی:ملت ایران تسلیم نمی‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی در راهپیمایی ٢٢ بهمن گرگان اظهارکرد:

حضور پر شور شما پشتوانه اقتدار ملی. بالندگی، امنیت و پیشرفت ایران است.

وی با تمجید از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ٢٢ بهمن گفت: شما مردم دلاور گرگان و گلستان با این حضور آگاهانه به دوستان و دشمنان و همه رسانه های جهان و منطقه ای بار دیگر نشان دادید که پرچم اسلام خواهی، عدالت خواهی، ایران دوستی، همگرایی، انقلابی گری و گفتمان ضد ظلم، ضد فساد و تبعیض در دستان قدرتمند شماست و ملت ایران ‌و انقلاب اسلامی یک اسطوره و الگو برای همه ملتهای آزادی‌خواه جهان است.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم تصریح کرد: شما مردان و زنان و جوانان خداجو و شهید پرور با همه گرفتاری های معیشتی و اقتصادی که دارید و داریم به دشمنان اسلام و ایران که می‌خواستند در حوادث اخیر ایران را تجزیه کنند و انقلاب شما را سرنگون کنند پاسخی محکم دادید که ملت ایران تسلیم نمی‌شود.

صفوی این راهپیمایی عظیم مردمی و میلیونی در ۱۴۰۰ شهر کشور عزیزمان ایران را نمایش اقتدار و انسجام ملی و سیاسی همه قومیت های ایرانی عزیز و تجلی اراده الهی و بلوغ سیاسی، اجتماعی و غیرت دینی و ملی شما مردم گرگان و استان سرسبز گلستان دانست و افزود:

پیام جهانی این راهپیمایی شما جوانان، پسران و دختران گرگان آن است که عملیات روانی، جنگ ترکیبی، جنگ شناختی، تحریم ها، شبکه های مجازی و ماهواره‌ای ضد اسلام و ضد ایران، دشمنان آمریکایی، صهیونیستی، عربی و اروپایی در این حوادث اخیر شکست خورده است. آنها به رهبری آمریکا می خواستند به قول خودشان یک انقلاب جدید در ایران کنند.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در حمایت از اغتشاشات در ایران افزود: رییس‌جمهور کم خرد آمریکا جو بایدن سوم نوامبر سال ۲۰۲۳ در کالیفرنیا آمریکا در سخنرانی اش گفت: ما ایران را آزاد خواهیم کرد و بعداً هم رییس‌جمهور ایران را تعیین کرد، آن زن منافق آدمکش را معرفی کرد، البته با سلطنت طلبان هم که مدعی حکومت ایران هستند به اختلاف خوردند. همان منافقینی که دستشان به خون پاک ۱۷ هزار شهید مظلوم ایران آغشته است. منافقینی که هم اکنون نوکران آمریکا، اسرائیل، اروپا و جیره بگیر و مزدور دلارهای برخی از کشورهای عربی شده اند.

رحیم صفوی تأکید کرد: آیا در این مواضع سیاسی رییس‌جمهور آمریکا که خودشان را ابرقدرت دنیا می پندارند، برداشت غلط، محاسبه اشتباه، نادانی و زوال عقلی و سیاسی را نمی بینید؟ آنها وفاداری و هوشمندی شما مردم قهرمان و صبور ایران را، آنها صلابت، خردمندی و حکمت و عقلانیت و محبوبیت رهبری ایران حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای را محاسبه نکرده بودند.

سید رحیم صفوی با اشاره به فرمان عفو عمومی که رهبری صادر کردند تأکید کرد:

خدا را شکر که رهبری رئوف، مقتدر و البته مظلوم داریم. خدا را سپاس می‌گوییم که مردم از این اغتشاشات حمایت نکردند، از تجزیه ایران حمایت نکردند، از آنهایی که قرآن را آتش زدند، پرچم ایران را آتش زدند، عده‌ای از مردم بیگناه را کشتند و یا زخمی کردند، دست به تخریب اموال عمومی مردم زدند ولی ناکام شدند و رهبرانشان یک بار دیگر از مردم و رهبری ایران شکست خوردند.

سرلشکر صفوی با ارائه تحلیلی از شرایط و مسائل ایران ، منطقه غرب آسیا و جهان گفت:

واقعیت و حقیقت آن است که هم اکنون ما در جهانی زندگی می‌کنیم که با سرعت در حال تغییر و تحول است، تحولات سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی ، امنیتی، فناوری های جدید ، آب و هوایی و زیست محیطی. تغییر در ساختار قطب بندی قدرت جهانی قدیم و بروز و ظهور قدرت‌های جدید در جهان اما نکته مهم آن است که آنچه در آینده جهان و منطقه و ایران شاهد آن خواهیم بود، ممکن است از آنچه تاکنون در زندگی تجربه کرده‌ایم متفاوت باشد.

این استاد جغرافیای سیاسی با بیان اینکه نگاه ما و فهم ما به مسائل داخلی ایران و مسائل جهانی و منطقه ای بایستی یک نگاه کلان و جامع باشد افزود: این نگاه جامع نگر به ملتها، به جوانان ما معرفت و بصیرت می دهد تا جایگاه خودمان را در وضعیت کنونی کشور بازسازی کنیم و راه پیشرفت ، رفاه و آسایش و عزت ملت و کشورمان را بشناسیم و یک فهم مشترک بین مسئولان و مردم عزیزمان بوجود آید و با یک معرفت برای سال آینده و سالهای آینده کشور و ملت عزیزمان ایران برنامه و راهبرد داشته باشیم.

سید رحیم صفوی بنیادی ترین اصل در این تغییر و تحولات را چهار عامل تاثیرگذار عامل زمان، حرکت، فطرت و شکافهای فرهنگی، ارزشی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی

در سطوح ملی منطقه ای و بین المللی دانست.

صردار صفوی در رابطه با عامل گذشت زمان به یک سؤال اصلی اشاره کرد و گفت: آیا چهل و چهار سال گذشته دشمنان ما قوی تر شده اند یا ملت و نظام ایران قوی تر شده است؟

وی در پاسخ به این سؤال خاطرنشان ساخت: بطور مشخص منحنی عمر قدرت بزرگ ظالم و مستکبر جهان یعنی آمریکا رو به نزول و افول است.

سرلشکر صفوی مصادیق آن را در شکست تنها ابرقدرت شدن آمریکا بعد از فروپاشی شوروی سابق یا شکست ایجاد خاورمیانه جدید، آخرین آن هم قرار مفتضانه ارتش آمریکا و هم پیمانانش از افغانستان مظلوم بعد از بیست سال اشغال و انهدام و تجاوز به یک سرزمین و ملت مسلمان و هزینه کردن حدود ۸ هزار میلیارد دلار و کشته و زخمی شدن حدود ۳۵ هزار نیروی آمریکایی و دیگر هم پیمانانش دانشت.

دستیارو مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: همین شکست را به فضل الهی در عراق و سوریه خواهد خورد و آمریکایی‌ها مجبور هستند از غرب آسیا و منطقه خلیج فارس فرار کنند. یعنی همان کاری که انگلیسی ها سال ١٩٦٨ به بعد کردند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس افزود: آمریکایی‌ها در پروژه راه‌اندازی داعش و سرنگونی دو دولت سوریه و عراق شکست خوردند و این دو دولت و این دو ملت با حمایت‌های رهبری شجاع و دوراندیش و مجاهدت‌های مدافعان حرم و با خون پاک امثال حاج قاسم سلیمانی و شهدای لشکر فاطمیون افغانستان و حیدریون پاکستان و هزار شهید حزب‌الله لبنان، این پروژه تروریستی- تکفیری-آمریکایی-صهیونیستی و عربی شکست خورد.

سردار صفوی خاطرنشان ساخت: اگر می بینید در این حوادث اخیر، آمریکاییها از منافقین و سلطنت طلبان و عده ای از کسانی که در فضای مجازی زندگی می‌کنند برای براندازی ایران و تجزیه ایران حمایت کردند بخاطر همین قدرت ملت و نظام ایران است که در این حوادث هم شکست خوردند ولی ممکن است باز هم تکرار شود که هشیاری جوانان و دولتمردان را می‌خواهد.

صفوی با بیان اینکه عامل حرکت ملت ما در پیروزی انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس، اسلام خواهی، ایران دوستی و تبعیت از رهبری ولایت فقیه بوده است گفت:فطرت انسانی و اسلامی قرن هاست که هویت ما ایرانیان را در سرزمین عزیز ایران شکل داده، وحدت و سازگاری همه قومیت های فارس، ترکمن، بلوچ، کرد، آذری که همه اصالتا آریایی هستند، فرهنگ وتمدن ایرانی و اسلامی ما را ساخته است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: به فضل الهی جبهه مقاومت به رهبری ایران و با الگوگرفتن از صبر و تحمل و مجاهدت ملت بزرگ ایران در منطقه شکل گرفته و این جبهه مقاومت در مقابله با جبهه ظلم و جور آمریکایی ها، اروپایی ها، صهیونیست ها و برخی از کشورهای عربی است که سالهاست با راه اندازی جنگ تحمیلی، جنگ اقتصادی، جنگ ترکیبی و جنگ شناختی به دنبال براندازی یا تضعیف ملت و دولت ایران هستند.

رحیم صفوی با بیان اینکه دولت ما و ملت ما در در برخورد با این ظالمین جهانی و منطقه ای دو نوع رفتار می توانند داشته باشند افزود:یکی تسلیم شدن و زانو زدن در برابر خواسته و اراده آنها و دیگری مقاومت و مقابله با آنها.

سردار صفوی با اشاره به تجربه تاریخی انتخاب دو راه تسلیم یا مقاومت توسط ملت ها تصریح کرد:تجربه تاریخی نشان داده تسلیم ملت ها، تسلیم برخی از سیاسیون، تسلیم برخی از روشنفکران جوامع مختلف، ملت های مختلف باعث از بین رفتن هویت ملی، عزت ملی و استقلال آن ملت ها و تحقیر شدن آن ها و غارت منابع اقتصادی آنها شده است.

وی افزود: مثلا جیمی کارتر رئیس جمهور آمریکا در زمان پیروزی انقلاب اسلامی در کتاب ٤٤٤ روز می گوید شاه ایران تسلیم پیشنهادهایی که سفارت ما انشاء می کرد بود.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت، انتخاب ملت ایران است گفت:به همین جهت ملت های آزاده، شجاع، هوشمند و فداکار یک راه بیشتر ندارند و آن هم مقاومت است، ملت عظیم الشأن ایران به رهبری امام خمینی(ره) و ادامه راه آن بزرگوار توسط حضرت امام خامنه ای راه دوم را انتخاب کرده است.

وی با تأکید بر مشکلاتی که بر سر راه ملت ایران قرار دارد خاطرنشان ساخت:

اگرچه این راه هزینه دارد، فشار همه جانبه دارد، محاصره اقتصادی دارد، و لیکن سرانجامش پیروزی است، این سنت و بشارت الهی است، "نصر من الله و فتح قریب@ و همچنین "کتب الله لاغلبن انا و رسلی" در قرآن آمده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: این گفتمان عین عقلانیت است، عین تجربه بشری ملت های استقلال طلب است، گفتمان مقاومت در بین ملت های اسلامی جا افتاده است، بیداری اسلامی یک کنش راهبردی و درازمدت جهان اسلام در برابر جهان استکبار است.

صفوی با بیان اینکه تغییر در دانش و فناوری های جدید همه چیز را تغییر داده گفت:

واقعیت آن است که امپراطوری رسانه ای، جنگ شناختی و شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی تأثیر اصلی را در فکر، رفتار و سلیقه انسان ها می گذارد.

وی با بیان اینکه هر انسانی همان طور که فکر می کند، زندگی می کند و رأی می دهد گفت:

امریکایی ها و غربیها می خواهند فرهنگ و ارزش های خودشان را به عنوان بالاترین ارزش های انسانی به دیگر مردم جهان غالب کنند.

صفوی تأکید کرد: این تحمیل و سلطه فرهنگی برای ملت های آسیایی برای ملت های مسلمان که خودشان از فرهنگ ملی و تمدن چندهزارساله برخوردارند قابل قبول نیست.

صفوی افزود:واقعیت دیگری که غربیها باید بفهمند و شاید هم فهمیده باشند این است که تا سال ٢٠٥٠جمعیت کنونی جهان به حدود ١٠ میلیارد نفر می رسد و مردم جهان به سمت خداگرایی و معنویت حرکت می کنند، تا سال ٢٠٥٠ جمعیت مسلمانان جهان به اندازه مسیحیان خواهد شد و از آن سال به بعد جمعیت مسلمانان بیشر خواهد شد اگرچه حکومت ها اکثرا در ید قدرت لائیک ها خواهد بود.

رحیم صفوی در جمع بندی سخنان خود گفت:در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ما، کارگزاران حکومتی ما عامل زمان و حرکت را خوب بشناسند. راهبرد دشمنان خارجی را درست درک کنند و غافلگیر نشوند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود: راهبرد انقلاب و نظام اسلامی را تا ٢٠ سال آینده چه راهبرد سیاست خارجی و چه داخلی، راهبرد اقتصادی، فرهنگی و احتماعی و جمعیتی را در قالب برنامه های ٥ساله مانند برنامه هفتم توسعه و آمایش سرزمین درست تنظیم کنند و برای این راهبردها مدیرانی خردمند و توانمند به کار بگیرند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد:از همه مهمتر این وحدت و انسجام در سطوح مختلف استانی و ملی و اجتماعی و سیاسی را تقویت کنند، مشارکت مردم در انتخابات را تقویت کنند و توکل و امید به آینده با اقدامات عملی مثل تولید و اشتغال زایی در سطوح خرد و کلان، رفع تنگنای معیشتی و اقتصادی و رفاه و عدالت اجتماعی و فضایی را برای مردم عزیزمان قابل لمس کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۶۱۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان