//
کدخبر: ۳۸۵۹۲۷ //

نامه محرمانه سال گذشته معاون رئیس جمهور آمریکا به امیرعبداللهیان / نماینده مجلس روایت کرد /

امیرآبادی فراهانی گفت:ایران یک ریال هم به عراق کمک نکرده است، صادرات نفت در عراق به ۴ میلیون بشکه نفت رسیده در نتیجه آن‌ها به کمک ما نیاز ندارند. اما مسئله سوریه متفاوت است؛ شما می‌بینید که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هربار چندین میلیارد دلار به اوکراین کمک می‌کنند.

نامه محرمانه سال گذشته معاون رئیس جمهور آمریکا به امیرعبداللهیان / نماینده مجلس روایت کرد /
به گزارش فرتاک نیوز،

محورهای گفت و گوی احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس را بخوانید:

  • سال گذشته بود که معاون رئیس جمهور آمریکا برای درخواست دیدار مستقیم با وزیر امور خارجه کشورمان ۳ بار نماینده خود را فرستاد که آن‌ها گفتند می‌خواهند بدون حضور اروپایی‌ها این جلسه شکل بگیرد که با مخالفت وزیر امور خارجه ما رو به رو شد. آمریکایی‌ها بعد از ناکامی در این موضوع به صورت مکتوب نامه ای نوشتند مبنی بر اینکه این ۶۰ نفری که شما در لیست ترور قرار داده‌اید آن‌ها در آمریکا یک زندگی آرام ندارند و خواب و خوراک را از آن‌ها گرفته‌اید. درخواست داده‌بودند که ما اسم این ۶۰ نفر را از لیست ترور خارج کنیم در مقابل آن‌ها نام سپاه را از لیست تروریست‌ها خارج می‌کنند.

 

  • واقعیت مطلب این بود که بسیاری از کارها پیش رفته بود و تقریبا مذاکرات به پایان رسیده بود اما اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در تبادل نظری که با اتاق فکر خود داشتند به دنبال براندازی نظام بودند و برخی از گروه‌ها مانند سلطنت‌طلب‌ها و منافقین نیز به آن‌ها قول داده بودند با وحدت خود به براندازی نظام کمک کنند.

 

  • طرف مذاکرات با استفاده از ظرفیت‌های مختلف و راه‌اندازی اغتشاشات که به‌دنبال براندازی بود تقریبا میز مذاکره را رد کرد؛ اما امروز آن‌ها از طریق وزیر امورخارجه قطر پیغام داده‌اند که می‌خواهند به مذاکرات برگردند و به‌دنبال مذاکره مستقیم با تیم مذاکره کننده ما هستند.

 

  • دشمن در فضای مجازی به‌دنبال این است با طرح شبهه‌های مختلف ذهن جوانان ما را بهم بریزد، برای مثال در فضای مجازی بارها گفته شده ایران به کشورهایی مانند عراق و سوریه کمک کرده درصورتی که مردم ایران با مشکلات مالی اقتصادی رو به رو هستند.

 

  • من به عنوان نماینده مجلس اعلام می‌کنم که ایران یک ریال هم به عراق کمک نکرده است، صادرات نفت در عراق به ۴ میلیون بشکه نفت رسیده در نتیجه آن‌ها به کمک ما نیاز ندارند. اما مسئله سوریه متفاوت است؛ شما می‌بینید که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هربار چندین میلیارد دلار به اوکراین کمک می‌کنند.

 

  • اروپایی‌ها متعقد هستند عمق استراتژیک دفاعیشان در اوکراین است، آیا عمق استراتژیک دفاعی ما در سوریه نبود؟ ما برای مقابله با داعش نیاز به این داشتیم با آن‌ها در سوریه مقابله کنیم. پولی که امارات، عربستان، قطر و یا اردن در سوریه خرج کردند چندین برابر هزینه ایران است که اصلا قابل مقایسه نیست.

 

  • این یک نمونه پاسخ به شبهه جوانان عزیز بود، اگر ما مسئولین در مسائل مختلف برای مردم تبیین کنیم و با صداقت صحبت کنیم قطعا نتیجه بهتری می‌گیریم؛ وظیفه مسئولین این است که با مردم به درستی سخن بگویند و پاسخگوی سوالات آن‌ها باشند.
  •  

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبر آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۵۹۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان