//
کدخبر: ۳۸۳۲۳۴ //

مجلس انقلابی کوتاه بیا نیست؛ عنابستانی: دوباره طرح صیانت را به جریان می‌اندازیم

علی‌اصغر عنابستانی گفت: در مجلس دنبال طرحی هستیم که دوباره بتوانیم طرح ضابطه‌مند‌کردن فضای مجازی را به جریان بیندازیم. اگر این اتفاق بیفتد، دیگر هیچ قاضی‌ای در هیچ کجای کشور نمی‌تواند مثلا حکم بدهد و تلگرام را فیلتر کند؛ چراکه بر اساس یک ضابطه و چارچوب فعالیت می‌کند

 مجلس انقلابی کوتاه بیا نیست؛ عنابستانی: دوباره طرح صیانت را به جریان می‌اندازیم
به گزارش فرتاک نیوز،

علی‌اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی نیز در انتقاد از ادامه فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی پس از فروکش‌کردن اعتراض‌ها در کشور گفت: «به‌عنوان کسی که در جریان طرح حمایت از کاربران فضای مجازی در کمیسیون مشترک مجلس نقش داشتم و دغدغه‌مند بودم و هستم، تأکید می‌کنم با فیلترینگ به‌شدت مخالفم». او ادامه داد: «البته فیلترینگ فعلی را مجلس انجام نداده و نهاد دیگری دست به فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی زده و خودش هم باید آن را لغو کند؛ اما تأکید دارم که فیلترینگ راهکار درست و اساسی نیست و باید فضای مجازی را مدیریت کنیم».

عنابستانی با تأکید بر اینکه «در حوزه فضای مجازی در کشور ضابطه نداشتیم تا آن را مدیریت کنیم»، بیان کرد: «از آنجایی که این فضا ضابطه‌مند نیست، در شریط بحرانی فضای مجازی می‌ترکد و همه چیز را به هم می‌ریزد. به همین دلیل هم یک دستگاه امنیتی که دستگاهی اجتماعی، خدماتی و فرهنگی نیست، در این فضا ورود می‌کند و برخورد امنیتی با شرایط دارد». این عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی مجلس اظهار کرد: «اگر به‌موقع قانون ضابطه‌مند‌کردن فضای مجازی را تصویب می‌کردیم و مدیریت درستی بر فضای مجازی حاکم می‌شد، در این مواقع دستگاه امنیتی مجبور نمی‌شد به ماجرایی فرهنگی و اجتماعی ورود امنیتی داشته باشد و کلا فضای مجازی را فیلتر کند».

 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: «با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مخالفم و معتقدم نه فیلتر‌کردن اینستاگرام، واتس‌اپ و تلگرام راهکار این روز‌های ما است و نه راه‌حل دنیا». عنابستانی در‌عین‌حال بیان کرد: «اما اینکه فضای مجازی که بخش عظیمی از زندگی حقیقی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد بدون ضابطه مدیریت شود، حرف درستی نیست».

این نماینده مجلس در پایان تأکید کرد: «از‌این‌رو، در مجلس دنبال طرحی هستیم که دوباره بتوانیم طرح ضابطه‌مند‌کردن فضای مجازی را به جریان بیندازیم. اگر این اتفاق بیفتد، دیگر هیچ قاضی‌ای در هیچ کجای کشور نمی‌تواند مثلا حکم بدهد و تلگرام را فیلتر کند؛ چراکه بر اساس یک ضابطه و چارچوب فعالیت می‌کند».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۲۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان