//
کدخبر: ۳۸۲۳۱۱ //

واکنش نخست وزیر انگلیس به اعدام اکبری

نخست وزیر انگلیس ادعا کرد که این اقدام «بی‌رحمانه و بزدلانه» بود که به «بدون احترام به حقوق بشر مردم ایران» انجام شد.

 واکنش نخست وزیر انگلیس به اعدام اکبری
به گزارش فرتاک نیوز،

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به اعدام علیرضا اکبری جاسوس انگلیسی که اجرای حکم او ساعاتی پیش اعلام شد، واکنش نشان داد.

وی در اظهاراتی مداخله‌جویانه نوشت که از اعدام علیرضا اکبری شهروند ایرانی-انگلیسی متحیر شده است. 

سوناک در ادامه بدون هیچ‌گونه اشاره به این موضوع که علیرضا اکبری برای دستگاه‌های جاسوسی انگلیس فعالیت و به کشور خود خیانت می‌کرده است، این اقدام را بی رحمانه و بزدلانه توصیف کرد که به ادعای او بدون احترام به حقوق بشر مردم ایران انجام شد.

وی همچنین نوشت: یاد من با دوستان و خانواده علیرضا است.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حکم علیرضا اکبری، فرزند علی دارای تابعیت مضاعف ایرانی ـ انگلیسی که به‌اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس به‌ازای دریافت دستمزد به‌مبالغ ۱.۸۰۵.۰۰۰ یورو، ۲۶۵.۰۰۰ پوند انگلیس و ۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.

 

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران پیشتر با صدور اطلاعیه‌ای درباره علیرضا اکبری توضیحاتی را ارائه کرد که در آن آمده است: به استحضار ملّت شریف ایران می‌رساند؛ یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس خبیث در مراکز حساس و راهبردی کشور، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از طی فرآیندی طولانی و چندلایه در حوزه‌های ضداطلاعاتی، فنی و عملیات فریب دستگیر شد.

جاسوس شناسایی شده به نام علیرضا اکبری دارای دسترسی‌هایی به برخی دستگاه‌های حساس کشور بود و در همان حد نیز اطلاعاتِ مکتسبه را به‌صورت کاملاً آگاهانه و به دفعات متعدد در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار داده بود. این جاسوس، در جریان اخذ ویزا از سفارت انگلیس در تهران توسط مأمورین اطلاعاتی مستقر در آن سفارت، نشان شده و مورد مصاحبه قرار می‌گیرد. سپس و در خلال سفرهای شخصی خود به اروپا، به استخدام تمام عیار سازمان جاسوسی انگلستان در می‌آید.

علیرضا اکبری با توجه به اهمیت موقعیت و دسترسی‌هایش، به یک جاسوس کلیدی برای سرویس SIS تبدیل می‌شود که همزمان توسط چندین افسر برجسته‌ی میز ایران تخلیه اطلاعاتی و هدایت می‌شد. افسران ضدجاسوسی وزارت اطلاعات پس از کشف روابط جاسوسی مورد بحث، تکمیل اطلاعات پیرامون اهداف و لیست نیازمندی‌ها، شکل ارتباطات و ابزارهای ارتباطی سرویس حریف، از مقطعی به مدار ارتباطی فیما بین سرویس SIS و جاسوس مورد نظر ورود نموده و به تزریق اطلاعات هدایت شده به مدار مذکور پرداختند. نهایتاً در زمان مقتضی و با حکم مرجع محترم قضایی متهم بازداشت و پس از طی فرآیند قضایی، حکم وی صادر گردید. 

جان برکفان گمنام ایران اسلامی صراحتاً اعلام می‌نمایند اگر چه دشمن خبیث انگلیسی توانسته بود از نقطه ضعف‌های این فرد بهره گیرد و او را به استخدام خویش درآورد، اما یقیناً نمی‌داند که کدام بخش از اطلاعات دریافتی، از نوع اطلاعات هدایت شده و فریب بوده است. همچنین مجاهدین گمنام ایران اسلامی قاطعانه اعلام می‌نمایند که با توکل به ذات اقدس احدیت و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام)، شناسایی جواسیس و عناصر نفوذی دشمن در هر سطحی و برخورد قانونی با آن‌ها را بدون هیچ‌گونه تساهل و تسامح و ملاحظه‌یی، در اولویت تلاش‌های مجاهدانه و شبانه‌روزی خویش قرار داده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۳۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان