//
کدخبر: ۳۷۴۸۲۱ //

اعلام رسمی مرگ برجام چقدر صحت دارد؟ + خبر تکمیلی

ساعاتی پیش در رسانه های ایرانی خبری به نقل از فرستاده آمریکا در امور ایران منعکش شد که خبر از خروج کامل آمریکا از جریان مذاکرات برجام داشت ولی انگار این همه واقعیت نیست.

اعلام رسمی مرگ برجام چقدر صحت دارد؟ + خبر تکمیلی
به گزارش فرتاک نیوز،

در خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری رویترز آمده است: فرستاده ویژه واشنگتن در امور ایران روز دوشنبه گفت: برخورد با معترضان توسط ایران و فروش پهپادها به روسیه، مذاکرات احیای توافق هسته ای را ار ایالات متحده آمریکا خارج کرده است.

 به گزارش رویترز، رابرت مالی در صحبت با خبرنگاران در پاریس تاکید کرده که ایالات متحده درها را برای از سرگیری دیپلماسی "در زمان احتمالی" باز خواهد گذاشت، اما در حال حاضر واشنگتن به سیاست تحریم و فشار ادامه خواهد داد.

 مالی گفت: «اگر این مذاکرات انجام نمی‌شود، به خاطر موقعیت ایران اتفاقاتی است که از سپتامبر (سپتامبر) تاکنون رخ داده است. و اکنون تمرکز ما توافقی نیست که رو به جلو حرکت نمی کند، بلکه اعتراضاتی است که در ایران در حال رخ دادن است در کنار فروش پهپادهای ایران به روسیه و آزادی سه شهروند آمریکایی که در ایران به سر می برند در اولویت ما است.»

مالی از ارائه یک چارچوب زمانی در مورد اینکه واشنگتن تا چه زمانی وضعیت موجود را خواهد پذیرفت، خودداری کرد، اما گفت اگر دیپلماسی شکست بخورد، ایالات متحده آماده است تا از ابزارهای دیگر استفاده کند.

 مالی بدون اشاره به جزئیات گفت: «اگر ایران ابتکار عمل برای عبور از آستانه‌های جدید در برنامه هسته‌ای خود را به دست گیرد، بدیهی است که واکنش متفاوت و هماهنگ با متحدان اروپایی ما خواهد بود. هیچ جادویی وجود ندارد که در آن فرمول جدیدی پیدا کنیم.»

 در پی این اظهارات یک شبکه آلمانی اظهارات رابرت مالی را به عنوان خروج کامل آمریکا از جریان مذاکرات و مرگ برجام اعلام کرده است.

  به نظر می رسد سخنان دو پهلوی بیان شده از سوی این دیپلمات آمریکایی را نمی توان به عنوان خروج کامل آمریکا از جریان برجام تلقی کرد، بلکه به نظر می رسد آمریکا و طرفهای اروپایی تلاش می کنند از نا آرامی های اخیر در ایران  به عنوان برگ برنده ای در جریان مذاکرات و تحت فشار قراردادن طرق ایرانی استفاده کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۴۸۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان