//
کدخبر: ۳۷۰۵۷۷ //

رئیسی پیش از عزیمت به قزاقستان: نشست‌های دوجانبه‌ای با کشورهای آسیایی خواهیم داشت

رئیس‌جمهور بعد از ظهر امروز برای حضور در اجلاس سران «سیکا» عازم کشور قزاقستان شد.

رئیسی پیش از عزیمت به قزاقستان: نشست‌های دوجانبه‌ای با کشورهای آسیایی خواهیم داشت
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان بعد از ظهر امروز (چهارشنبه 20 مهر) به منظور شرکت در ششمین اجلاس سران «سیکا» عازم کشور قزاقستان شد.

وی پیش از آغاز این سفر در فرودگاه مهرآباد ضمن تبریک ولادت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) طی سخنانی با اشاره به اهداف سفر به قزاقستان گفت: این سفر با دعوت رئیس جمهور قزاقستان و به منظور شرکت در اجلاس سیکا شکل گرفته است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در این اجلاس محور اصلی تعامل و انجام اقدامات سازنده و اعتمادساز در آسیاست، خاطرنشان کرد: تاکنون 5 اجلاس برگزار شده و این اجلاس ششم است که در سطح سران و در شهر آستانه برگزار خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی گفت: سیاست خارجی ما در دولت مردمی توجه به سازمان‌ها و نهادهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است و همکاری با این سازمان‌ها ظرفیت خوبی است تا کشور ما بتواند سیاست همسایگی و چندجانبه‌گرایی را تقویت کند. ما با همکاری در مجموعه سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از جمله نشست سیکا به دنبال اتصال به زیرساخت‌های اقتصادی آسیا و ایجاد یک همکاری متقابل با کشورهای منطقه هستیم.

رئیسی عنوان کرد: در راستای سیاست همسایگی در گام اول، اعتماد سیاسی متقابلی در منطقه و کشورهای همسایه ایجاد کردیم و در گام بعدی به دنبال نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی در حوزه‌های اقتصادی هستیم که می‌تواند برای کشورهای دیگر آسیایی نیز فرصت باشد و قطعا نتیجه این همکاری‌ها صلح، ثبات، امنیت و آرامش منطقه خواهد بود.

وی افزود: یکی از اهداف اجلاس پیش‌رو ارتقای این اجلاس به یک سازمان منطقه‌ای یا بین‌المللی است. این کار مورد موافقت ایران است به شرط آنکه دیگر کشورها نیز به دنبال اجماع‌سازی باشند.

رئیس‌جمهور یادآور شد: طبیعتا در حاشیه این نشست دیدارهایی با سران کشورها به صورت دو جانبه خواهیم داشت. البته با توجه به اینکه زمان زیادی در آستانه نیستیم دیدارهای دو جانبه محدود خواهد بود.

رئیسی در پایان گفت: امیدوارم این سفر و این اجلاس برای سیاست خارجی و همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی و آسیا موفقیت‌آمیز باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۰۵۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان