//
کدخبر: ۳۶۵۷۷۷ //

هشدارهای پلیس آگاهی در حوزه بین الملل برای زائران اربعین حسینی

پلیس آگاهی کرمانشاه در راستای آگاه سازی زائران حسینی (ع) در هنگام سفر اربعین، هشدارهایی را در حوزه بین‌الملل به آن‌ها ارائه کرد.

هشدارهای پلیس آگاهی در حوزه بین الملل برای زائران اربعین حسینی
به گزارش فرتاک نیوز،

توصیه های پلیس آگاهی به زائران اربعین به این شرح است:

1- با توجه به وجود تعارض قوانین بین کشورها، باید توجه داشت از انجام اقداماتی که ممکن است در کشور مربوطه جرم و یا تخلف باشد، خودداری گردد. به عنوان مثال همراه داشتن داروهای کدئین دار بدون نسخه پزشکی در برخی از کشورها جرم تلقی شده و مجازات دارد.

2- از توجه به هرگونه پیامک و یا ایمیل که به نوعی قصد دریافت اطلاعات شخصی یا حساب کاربری شما را دارد، جداً خودداری نموده و تحت هیچ شرایطی وجهی را به شماره حساب های ارسالی از این طریق واریز نکنید. 

3- در هر شرایطی از پذیرش و جابجا نمودن هر گونه بسته و چمدان های افراد غیر (حتی مدیر تور و کاروانی که با آن قصد سفر دارید) خودداری نمایید زیرا ممکن است حاوی مواد مخدر و یا اشیاء ممنوعه باشد.

4- از پیشنهادات مالی و مشارکتی بالاخص در تقسیم نمودن کرایه در مسیرهای مشترک خودداری نمایید.

5- در انجام معاملات با تجار و کسبه ایرانی و خارجی حتی المقدور از گرفتن چک هایی که در عهده بانک های خارجی صادر می شود جدا پرهیز نمائید، زیرا در صورت برگشت چک، بر اساس قوانین ج.ا.ایران قابلیت پیگیری ندارد.

6- به هموطنان توصیه می شود از تهیه گذرنامه خارج از مسیر قانونی خودداری نمایند. بدیهی است در صورت استفاده از گذرنامه های غیر اصیل در مبادی ورودی و خروجی کشورها، دارنده گذرنامه بازداشت و به عنوان متهم با وی برخورد خواهد شد. 

7- دارندگان گذرنامه که قبلا گذرنامه خود را مفقوده اعلام نموده اند، در صورت یافتن آن به هیچ عنوان از آن استفاده نکرده و در اولین فرصت آن را به اداره گذرنامه تحویل دهند، زیرا مشخصات گذرنامه آنان به عنوان گذرنامه مفقوده در سامانه ها ثبت و در صورت استفاده مجدد در مبادی ورودی و خروجی کشور ها، متوقف و با فرد به عنوان دارنده گذرنامه مسروقه رفتار خواهد شد.

8- از تحویل دادن مدارک هویتی خود (خصوصاً گذرنامه)‌ به افراد غیرمسئول، ‌به هر دلیل ‌جداً خودداری نمایید. 

9 - از سپردن وسایل، مدارک شناسایی، کارت اعتباری، پول و اشیاء‌گران قیمت خود به افراد ناشناس و یا رها نمودن آنها در اتاق هتل محل اقامت، خودداری نمایید. 

10- از پذیرفتن پول، اشیاء و وسایل اشخاص ناآشنا که با شگردهایمختلف درخواست انتقال آن به خارج از کشور و یا بالعکس را دارند، جداً پرهیز نمائید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۵۷۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان