//
کدخبر: ۳۶۴۳۷۸ //

رفع مشکلات ۳۰۰ منطقه دارای تنش آبی در دستور کار وزارت نیرو است

وزیر نیرو گفت: دولت سیزدهم ۳۰۰ منطقه دارای تنش آبی را شناسایی کرده و تا به امروز تعداد قابل توجهی از این مشکلات حل شده اند.

رفع مشکلات ۳۰۰ منطقه دارای تنش آبی در دستور کار وزارت نیرو است

 علی اکبر محرابیان در حاشیه مراسم افتتاح طرح انتقال آب سد طالقان به آبیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه انتقال آب سد طالقان به آبیک قرار است آب شرب این شهر را تأمین کند.

وزیر نیرو ادامه داد: طول کل این پروژه ۳۲۰ کیلومتر است و ۱۸۰ کیلومتر آن خط اصلی محسوب می‌شود و الباقی به صورت آنتنی و فرعی هستند. مرحله اول این پروژه که انتقال آب به شهر آبیک بود در یک اقدام سریع از سال گذشته آغاز شد و با اقدام ضربتی و پیگیرانه تکمیل گردید.

وی بیان کرد: بخشی از این خط آب کل استان را تأمین خواهد کرد و لوله‌ای با قطر ۱۶۰۰ میلیمتر این آب را به استان می‌رساند و بخش دیگر آن خط آنتنی است که آب را به شهرستان آبیک می‌رساند.

این مسئول ابراز کرد: برای ادامه مسیر این آبرسانی که قرار است قزوین و سایر شهرها برسد مناقصاتی برگزار می‌شود و کار به پیمانکار سپرده خواهد شد، امیدواریم در این رویه با همان سرعتی که آب به شهرستان آبیک رسید به بقیه نقاط نیز برسد.

وزیر نیرو با اشاره به این موضوع که اعتبارات مهمترین پیش نیاز اقدام در فعالیت‌های عمرانی سطح کشور هستند گفت: در حال حاضر نگرانی در خصوص تأمین اعتبار پروژه‌های آبرسانی نداریم و با همکاری مجلس و دولت این اعتبارات تأمین خواهد شد. موضوع تأمین آب شرب برای همه شهرها و روستاهای سطح کشور که در تنش آبی به سر می‌برند مهمترین برنامه دولت مردمی است و در حال حاضر نقاط مختلف کشور پروژه‌های متعددی را پیش می بریم.

وی ادامه داد: برخی از این پروژه‌ها پروژه‌های موقت هستند که از آن جمله باید به احداث چاه، خطوط انتقال، مخازن و حتی تصفیه خانه‌های کوچک اشاره کرد با سرعت بسیار خوبی در حال پیشرفت هستند برخی از پروژه‌ها پروژه‌های کلان هستند مثل همین طرح ویا پروژه غدیر برای خوزستان، پروژه آبرسانی همدان و خیلی است شهرها که با سرعت خوبی در حال انجام است و در کنار این موضوعات ما هم اکنون شاهد طرح جهاد آبرسانی هستیم که به وسیله آن آب روستاهای کشور تأمین می‌شود.

محرابیان توضیح داد: این یک طرح جهادی است که با حضور و همکاری خیرین آبرسان، نهادهای انقلابی، سپاه پاسداران و با محوریت وزارت نیرو در ١٠هزار روستا در نقاط مختلف کشور انجام می‌شود و سرعت وزارت نیرو در این زمینه سرعت خوبی است؛ همچنین در ۳۱ استان کشور برنامه‌های متعدد آبرسانی داریم که البته با تأمین اعتبارات سرعت آبرسانی به روستاها نیز تسریع شده است.

این مقام مسئول تبیین کرد: برخی شهرها و روستاها هستند که آب دارند ولی مقدار آب در آنها کم است برای شهرها و روستاهایی از این دست پروژه‌های موقت تعریف کرده‌ایم.

محرابیان مطرح کرد: در سال جاری ۵۶۰ پروژه موقت آبرسانی در سطح کشور اجرا شده است، بررسی‌هایی که در سال گذشته انجام دادیم ۳۰۰ شهر تنش‌زا در مسئله آب را شناسایی کردیم ولی با توجه به پروژه‌هایی که تا امروز به انجام رسانده‌ایم تعداد این شهرها به شدت رو به کاهش است. انتظارات مردم در زمینه تأمین آب شرب بهداشتی انتظاراتی به حق است و ما در مجموعه دولت و وزارت نیرو تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این انتظارات را تأمین نمائیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۴۳۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان