//
کدخبر: ۳۵۸۳۱۱ //

امیرعبداللهیان: هیچ مطالبۀ فرابرجامی نداریم

وزیر امور خارجه ایران ادعاهای مقام‌های آمریکایی را درباره اینکه ایران در مذاکرات رفع تحریم‌ها مطالبات فرابرجامی مطرح کرده است، رد کرد.

 امیرعبداللهیان: هیچ مطالبۀ فرابرجامی نداریم
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری با همتای قطری خود ادعاهای آمریکا را درباره اینکه طرح «مطالبات فرابرجامی» از سوی ایران به مانع توافق در مذاکرات رفع تحریم‌ها تبدیل شده است رد کرد.

وزیر امور خارجه در این نشست گفت: «من تأکید می‌کنم برای رسیدن به توافق خوب و قوی مصمم هستیم. ما هیچ‌گونه مطالبات فرابرجامی مورد ادعای آمریکا را نداریم. مذاکرات ما بر اساس برجام است. ما درون گفت‌وگوها به طرف آمریکایی تأکید کردیم هر آنچه را مانع نفع اقتصادی ایران شود از میان بردارند. خواسته ما زیاده‌خواهانه نیست و آمریکا باید متعهد باشد ایران از مزایای کامل توافق سال 2015 برخوردار خواهد بود، این چیزی است که تاکنون طرف آمریکایی نتوانسته است به ما تضمین بدهد. من بار دیگر تأکید کنم که در مذاکرات بسیار جدی هستیم.»

وی درباره گفت‌وگوهای خود با مقام قطری گفت: «ما در خصوص لزوم تقویت سازوکارهای منطقه‌ای گفت‌وگوی مثبتی داشتیم. قطر در گفت‌وگوهای منطقه‌ای و تقویت آن گام‌های مؤثری برداشته است، این مسیر همچنان پیگیری خواهد شد، من از حسن میزبانی دولت قطر برای گفت‌وگوهای ایران و نماینده اتحادیه اروپا و هماهنگی‌های خوب و تلاش‌های امیر قطر و وزیر خارجه این کشور تشکر می‌کنم.»

مقام‌های آمریکایی روز گذشته با بیان ادعاهای اثبات‌نشده گفته بودند طرح مطالبات فراتر از برجام از سوی ایران به مانعی برای توافق در مذاکرات دوحه منجر شده است، این در حالی است که برخی شواهد حاکی از آن هستند که آمریکا حاضر به تضمین انتفاع ایران در نتیجه ازسرگیری اجرای کامل برجام نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۸۳۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان