//
کدخبر: ۳۵۷۹۵۶ //

باقری: زمان و مکان مذاکرات در حال نهایی‌سازی است

مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت زمان و مکان مذاکرات رفع تحریم‌ها در حال نهایی‌سازی است.

 باقری: زمان و مکان مذاکرات در حال نهایی‌سازی است
به گزارش فرتاک نیوز،

علی باقری در حاشیه چهارمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات در دوحه در یک چارچوبی که از قبل تعیین شده بود، شکل گرفت.

باقری افزود: ادامه گفت‌وگوها براساس توافقی است که بین ما و طرف مقابل که به طور مشخص آقای مورا است، ادامه دارد.  

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: زمان و مکان مذاکرات بعدی در تبادلات ما و آقای مورا وجود دارد و در حال نهایی سازی است.

«حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران دو روز پیش بر جدیت کشورمان برای به نتیجه رسیدن مذاکرات رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران تأکید کرد. او روز جمعه در حساب توییتری خود در ارتباط با روند مذاکرات بازگشت آمریکا به برجام نوشت: « دکتر باقری با جدیت و در هماهنگی کامل با اینجانب به مذاکرات منطقی، مستدل و فعال برای لغو‌ تحریم‌ها ادامه می‌دهد. ما با قدرت و منطق به تلاش‌ها ادامه می‌دهیم. واقع بینی آمریکا و اخذ تضمین پایدار در نفع کامل اقتصادی ایران از توافق، می‌تواند نتیجه مذاکرات را ثمر بخش کند.»

هفته گذشته شهر دوحه، پایتخت قطر میزبان مذاکرات رفع تحریم‌های آمریکا و بازگشت این کشور به توافق هسته‌ای با ایران بود.با وجود ادعاهای مقامات غربی و آمریکایی، وزیر خارجه کشورمان این مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد.

روز پنجشنبه در تماس تلفنی شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر با وزیر امور خارجه کشورمان آخرین وضعیت گفت‌وگوهای اخیر در دوحه برای لغو تحریم‌ها بررسی شد.

وزیر خارجه قطر به‌ عنوان میزبان این دور از مذاکرات سه‌جانبه غیرمستقیم (ایران ـ اتحادیه اروپا ـ  آمریکا)، روند مذاکرات را سازنده و‌ مثبت خواند.

مذاکرات وین با محوریت لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران و احیای برجام از چند ماه پیش به دلیل زیاده‌خواهی‌های واشنگتن و بی‌توجهی به نگرانی‌ها و خواسته‌های تهران متوقف شد.

وزارت خارجه ایران با انتقاد از دولت بایدن بارها تأکید کرد که احیای برجام نیازمند این است که طرف آمریکایی دیدگاه واقع‌بینانه‌ای داشته باشد و خواسته‌های فرابرجامی خود را کنار بگذارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۹۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان