//
کدخبر: ۳۵۰۵۱۱ //

قانون مجلس این است که به هیچ وجه قیمت نان و دارو نباید تغییر کند

نماینده مردم زنجان در مجلس گفت: قانون مجلس این است که شرایط قیمت‌ها مثل سال قبل حفظ شود؛ دولت هم به دنبال همین موضوع است و به هیچ وجه قیمت نان و دارو نباید تغییر کند.

قانون مجلس این است که به هیچ وجه قیمت نان و دارو نباید تغییر کند
به گزارش فرتاک نیوز،

مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان در نشست علنی امروز(یکشنبه، 18 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی درباره گزارش وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی مبنی بر حذف ارز آرد صنف و صنعت سخن اظهار داشت: فصل مشترک همه نمایندگان این است که حتما باید روش فعلی اصلاح شود و تخصیص ارز ترجیحی، آسیب های جدی دارد.

وی ادامه داد: رئیس بانک مرکزی در دوره قبل در خوشبینانه ترین حالت گزارش داد این ارز ترجیحی کمتر از 15 هزار تومان به سفره مردم می رسد و بخش زیادی از آن به شکل های مختلف از بین می رود، حال یا باید روش فعلی اصلاح شده و شبکه توزیع یا قاچاق جلوگیری شده و یا راهکار حذف ارز پیش بینی شود، بنابراین شرایط تخصیص ارز به نفع مردم و کشور نبود.

نماینده مردم زنجان تاکید کرد: نظر اغلب کارشناسان این بود که حمایت ها در انتهای زنجیره مصرف باشد، اما اکنون از همکاران تعجب می کنم که دائم می گویند چرا از نان شروع شده است، در حالی که بحث گرانی نان نیست؛ بارها همه اعلام کرده اند که قیمت نان به هیچ وجه تغییر نمی کند، بلکه نحوه تخصیص یارانه از ابتدای زنجیره به انتهای زنجیره منتقل می شود.

مصطفی طاهری بیان داشت: قانون مجلس این است که شرایط قیمت ها مثل سال قبل حفظ شود؛ دولت هم به دنبال همین موضوع است و به هیچ وجه قیمت نان و دارو نباید تغییر کند و در سایر کالاها نیز حفظ قیمت سال 1400 باید رعایت شود، اما نکته دیگر اجرای خوب و اجرای خوب قانون است.

وی با بیان اینکه نقایص طرح باید مشخص شود، تصریح کرد: آن چیزی که در این طرح اهمیت دارد، اجرای مناسب آن است و این موضوع مورد تاکید نمایندگان است.

عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: صحبت با مردم و اقناع افکار عمومی نیز مورد تاکید نمایندگان است و باید همه را با این موضوع همراه کرد و اگر نمایندگان و توده مردم همراه این طرح شوند، شیرینی و لذت آن را همه خواهند چشید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۰۵۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان