//
کدخبر: ۳۴۱۴۲۶ //
حجت‌الاسلام ایمانی‌پور:

رهبران دینی از خشونت علیه اقلیت مسلمانان در هند جلوگیری کنند

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی نامه‌ای به شخصیت‌های دینی و فرهنگی هند، تأکید کرد: در دنیای پیچیده کنونی، دعوت به همزیستی و مدارا اجازه ندهد ستم و ظلمی که اقلیتی تندرو بر جامعه مسلمانان هند اعمال می‌کنند، ادامه یابد.

رهبران دینی از خشونت علیه اقلیت مسلمانان در هند جلوگیری کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نامه‌ای به کومار تهین، مدیرکل شورای روابط فرهنگی هند و رامش، رئیس شورای تحقیقات فلسفی هند خواستار حفظ حقوق مسلمانان و امتناع از ظلم و ستم به آنها در این کشور شد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور

وی در ابتدای این نامه با آرزوی سلامتی و توفیق برای اعضای شورای تحقیقات فلسفی هند و همچنین امید به برگزاری دور سوم گفتگوهای دو جانبه، گفت: مایلم از این فرصت استفاده کرده و موضوعی را از سر وظیفه انسانی و بر اساس ارتباط با آن شورای محترم با جنابعالی در میان بگذارم.

حجت الاسلام ایمانی پور تأکید کرد: دعوت به همزیستی مسالمت آمیز و احترام به حقوق یکایک معتقدان به ادیان و مذاهب و آیین‌ها مورد تأیید و تأکید همه ادیان و مذاهب است و در این مسیر، هند همواره الگویی از همزیستی پیروان ادیان بوده است.

وی با اشاره به اینکه اخبار ناگوار اخیر ناهمسازگاری‌ها، موجب شگفتی و آزردگی جامعه مسلمانان و آزادگان جهان شده است، گفت: انتظار می‌رود در دنیای پیچیده کنونی، دعوت به همزیستی و مدارا که ادامه سنت همیشگی مدارامداری و روح مسالمت جویی حاکم بر این سرزمین بزرگ است، اجازه ندهد ستم و ظلمی که اقلیتی تندرو بر جامعه مسلمانان هند اعمال می‌کنند، ادامه یابد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد: بی شک، سعادت بشری در گرو رواداری و تضمین حقوق اساسی شهروندان در جامعه جهانی است؛. در این فضای مسموم و خشونت بار انتظار می‌رود رهبران ادیان و آیین‌ها و شخصیت‌های تأثیرگذار فرهنگی و معنوی در خاتمه دادن به این وضعیت پیشگام شوند و از ملکوک و مخدوش شدن تصویر مطلوب هند در اذهان عمومی جهان و ضایع کردن حقوق مسلمانان جلوگیری کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۱۴۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان