//
کدخبر: ۳۲۱۲۴۶ //

پیام های ظریف و همتای چینی در پنجاهمین سالگرد آغاز روابط سیاسی

وزیر امور خارجه در پیام تبریکی به همتای چینی به مناسبت پنجاهمین سالگرد آغاز روابط سیاسی، امضای برنامه جامع راهبردی را مهر تاییدی بر نگاه بلندمدت ایران و چین به روابط دوجانبه و عزم جدی رهبران دو کشور بر توسعه و تعمیق عرصه های همکاری خواند.

پیام های ظریف و همتای چینی در پنجاهمین سالگرد آغاز روابط سیاسی

 محمدجواد ظریف و «وانگ یی» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در سالگرد پنجاهمین سالگرد آغاز روابط سیاسی دو کشور پیام های تبریکی رد و بدل کردند.

ظریف در پیام خود به وزیر امور خارجه چین به مناسبت پنجاهمین سالگرد روابط دو کشور عنوان کرد: امضای برنامه جامع راهبردی، مهر تاییدی بر نگاه بلندمدت ایران و چین به روابط دوجانبه زده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در پیام خود به «وانگ یی» عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین این مناسبت را به وی، دولت و ملت متمدن چین تبریک گفت. 

ظریف در پیام خود اضافه کرد: بسیار خرسندم که در پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و چین؛ شاهد اندوخته ای از دستاوردهای پرثمری هستیم که بستری سترگ برای تعمیق همکاریهای دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی  فراهم آورده است. اعتماد روز افزون بین دو کشور در مشارکت جامع راهبردی به خوبی جلوه گر شده  است. امضای برنامه جامع راهبردی، مهر تاییدی بر نگاه بلندمدت ایران و چین به روابط دوجانبه و عزم جدی رهبران دو کشور بر توسعه و تعمیق همه جانبه عرصه های همکاری زده است.

ظریف در این پیام همچنین تاکید کرد: معتقدم در ششمین دهه روابط، وزارتخانه های امور خارجه دو کشور می توانند ضمن تقویت سازوکارهای مشورتی موجود با هدف ارتقای روابط، رایزنی نزدیک و همه جانبه درباره مسائل منطقه ای و بین المللی را در راستای تقویت صلح و ثبات جهانی در دستورکار قرار دهند.

* پیام وانگ یی به ظریف

به گزارش فارس، «وانگ یی» عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین نیز در پیام خود خطاب به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط سیاسی، تصریح کرد: روابط چین و ایران در ۵۰ سال گذشته و بعد از برقراری آن از تداوم، پیشرفت و توسعه برخوردار بوده است. 

وزیر امور خارجه چین افزود: دو کشور ضمن تعمیق مستمر اعتماد سیاسی و پربار کردن همکاری در زمینه های مختلف، در امور بین المللی و منطقه ای همکاری و هماهنگی تنگاتنگی داشته اند و در جریان مقابله با کرونا با حفظ وحدت و انسجام به یاری یکدیگر پرداختند و در این راستا دوستی بین دو ملت تعمیق شده است. 

«وانگ یی» در پیام خود خاطرنشان کرد: آمادگی دارم با تشریک مساعی با شما، و به مناسبت پنجاهمین سالگرد روابط سیاسی ، دستاورهای جدیدی را برای مشارکت راهبردی جامع چین و ایران به ارمغان بیاوریم.

به گزارش فرتاک نیوز، سند برنامه جامع همکاری ۲۵ ساله ایران و چین در سفر فروردین ماه وانگ یی وزیر خارجه چین به تهران به امضای وزرای خارجه دو کشور رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۱۲۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان