//
کدخبر: ۳۲۰۶۶۸ //

سردار سعید محمد؛ یکسال پر التهاب و آینده‌ی مبهم سیاسی!

سردار سهید محمد در طی چند ماه گذشته یکی از افراد نام آشنایی بود که از سه مسئولیت مهم و کلیدی کشور جا ماند.

سردار سعید محمد؛ یکسال پر التهاب و آینده‌ی مبهم سیاسی!

نادر دارستانی؛ نام سعید محمد بعد از این که زمزمه حضور او در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد بر سر زبان‌ها افتاد به طوری که از این چهره نظامی که مدیریت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) بر عهده داشت به عنوان پدیده احتمالی انتخابات ریاست جمهوری نام برده می‌شد.
این فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بعد از این که اراده خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری جزم نمود از مسئولیت خود در این قرارگاه استعفاء داد و با انتشار در یک توئیت دلیل آن را اعلام نمود.

 

سعید محمد

 

وی از زمان استعفاء تا ثبت نام رسمی و در طی مدت چند ماه با رشد چشمگیری از نظر اقبال عمومی روبرو گردید به طوری که در رسانه‌ها ، شبکه‌های اجتماعی و حتی در محافل خصوصی  او را به عنوان یکی از گزینه‌‌های مطرح برای تصدی ریاست جمهوری می دانستند و با آغاز ثبت نام کاندیداهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و با حضور در ساختمان وزارت کشور به طور رسمی آمادگی خود را برای حضور در این کارزار انتخاباتی اعلام نمود.

سعید محمد


اما این تنها یک روی سکه بود و روی دیگر این سکه وقتی نمایان شد که شورای نگهبان بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را آغاز نمود و پس از بررسی‌های بعمل آمده، وی نتوانست از فیلتر نظارت شورای نگهبان عبور کند تا یکی از جا مانده‌های مهم عرصه این رقابت‌ها باشد.

سردار محمد با گرم شدن تنور انتخابات ریاست جمهوری حمایت خود را از کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی اعلام نمود و از طرفداران خود درخواست نمود به او رای بدهند و به همین منظور به شهرهای مختلف ایران سفر کرد و در تایید سید ابراهیم رئیسی سخنرانی نمود تا هیچ حرف و حدیثی باقی نگذاشته باشد.

سعید محمد

این فرمانده نظامی بعد از انتخابات ریاست جمهوری و هم چنین ششمین دوره شهر و روستاهای کشور و با مشخص شدن آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور و هم چنین ترکیب منتخبین شورای ششم تهران، نامش در بین گزینه‌های احتمالی چندین وزارت خانه به میان آمد و علاوه بر آن در بین 41 گزینه معرفی شده برای تصدی مسئولیت شهرداری تهران قرار گرفت و خیلی از صاحب نظران بر این عقیده بودند او در یکی از این مسئولیت‌ها قرار خواهد گرفت.
اما در این میان یک مشکل وجود داشت و  هم زمانی انتخاب شهردار تهران و معرفی کابینه دولت سیزدهم او را بر سر دو راهی قرار داد که در نهایت با بررسی تمانی جوانب، تصمیم بر این گرفت که از رقابت بر سر صندلی شهردار تهران کنار رفته و بر روی حضور در کابینه دولت سیزدهم متمرکز شود و بر همین اساس انصراف خود را به شورای اسلامی شهر تهران اعلام نمود.

سعید محمد


با خروج او از بین گزینه‌های شهرداری تهران، از سردار محمد به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی و حتی یکی دو وزارت خانه دیگر نام برده می‌شد به طوری همگان بر این باور بودند که او در نهایت در لیست رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی به عنوان یک از وزرای پیشنهادی خواهد بود و تنها تردیدی که می توانست وجود داشته باشد، نام آن وزارت خانه بود، اما با اعلام اسامی گزینه‌های پیشنهادی آیت الله رئیسی به مجلس شورای اسلامی که چند روز قبل انجام گرفت، نام سردار محمد در بین اسامی نبود تا بهت همگان را به دنبال داشته باشد.

سعید محمد بعد از این که متوجه شد نامش در بین گزینه‌های پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی وجود ندارد، در توییتی نوشت:

«ضمن عرض تسلیت ایام و آرزوی قبولی عزاداری های هموطنان عزیز

انتخاب اعضای کابینه از اختیارات مسلم ریاست محترم جمهور می باشد لذا با ادای احترام، آرزومند موفقیت همه عزیزان معرفی شده در کابینه جهت حل مشکلات مردم عزیز هستم.»

.. و این گونه بود که سردار سعید محمد در طی چند ماه گذشته از سه مسئولیت مهم (ریاست جمهوری- شهرداری تهران- حضور در کابینه دولت سیزدهم) دستش کوتاه ماند تا ماجراجویی‌های او به پایان برسد اگر چه هنوز نمی‌توان به طور قطع و یقین از نام این سردار 53 ساله عبور کرد و باید دید و به انتظار نشست که آینده برای او چگونه رقم خواهد خورد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۰۶۶۸ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    اگر در کابینه حضور داشت خوب بود و شعر جو ان شایست را زنده کند

  • ناشناس

    هر کس بخواهد درست کار کند میزنشش کنار

  • علیرضا

    با اینکه بسیار به آیت الله رئیسی ارادتمن د هستم، اما واقعا متاسفم از اینکه یک نیر وی قوی، انقلابی، متخصص و متعهد رو که در این برهه حساس می تونست خیلی از زیرساخت ه ای کشور رو درست کنه، کنار گذاشتن.
    از اون دردناک تر اینکه شنیدم ایشون رو در ساعات آخر کنار گذاشتن، و از اون دردناک تر این بود که شنیدم آقای مهاجری، نماینده اصولگرای مجلس، گفتن با اصرار آقای قالیب اف کنار گذاشته شد.
    البته من نمی‌د ونم این سخن تا چه حد درست و واقعیه، ولی اینو میدونم که اگر واقعیت داشته باشه، عل ی الاسلام السلام. همین.

  • سیامک

    بنظرم استاندار خوزستان شود یاسیستان بلوجستان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان