//
کدخبر: ۳۲۰۲۲۱ //

بررسی عملکرد ۵ ماهه منابع و مصارف بودجه ۱۴۰۰ در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه بودجه گفت: بخشی از احکامی که در قانون بودجه آمده و جنبه درآمدی داشته از جمله درآمدهای گمرکی که مبنای محاسبه آن ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده،متاسفانه از سوی دولت اجرا نشده است.

بررسی عملکرد ۵ ماهه منابع و مصارف بودجه ۱۴۰۰ در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد خدابخشی عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش گفت: نشست امروز با حضور حمید پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه و با دستور کار ارائه و بررسی منابع و مصارف بودجه کشور تا نیمه مرداد ماه سال جاری برگزار شد. 

وی با بیان اینکه در این جلسه همچنین در رابطه با عدم تحقق بخشی از منابع درآمدی، نمایندگان خواستار ارائه گزارش از سوی سازمان برنامه و بودجه شدند، تصریح کرد: بخشی از احکامی که در قانون بودجه آمده و جنبه درآمدی داشته متاسفانه از سوی دولت اجرا نشده است، از جمله درآمدهای گمرکی که مبنای محاسبه آن ارز 4200 تومانی بوده، در حالی که در قانون لایحه بودجه 1400 اصلاحاتی روی آن صورت گرفته بود و با توجه به اینکه در قوانین موجود از دو محل دولت مجاز است در مجموع 6 درصد از بودجه عمومی کشور را به شکل تنخواه از بانک مرکزی دریافت کند در ماه هایی که با کاهش درآمد مواجه بوده از طریق تنخواه گردان کسری بودجه را مدیریت کرد.

خدابخشی همچنین با اشاره به اینکه در این جلسه طرح نظام‌نامه برنامه‌‌ریزی و بودجه کشور از سوی محسن زنگنه به عنوان رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس جهت بررسی برای اعضا تشریح شد، خاطرنشان کرد: براساس این طرح، نحوه تنظیم و تدوین برنامه های 5 ساله اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مشخص خواهد شد. با توجه به نحوه بودجه‌ریزی و برنامه‌نویسی در کشور بررسی و تصویب چنین طرحی از الزامات قانونگذاری در کشور است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۰۲۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان