//
کدخبر: ۳۱۹۶۱۲ //

سخنان آیت الله رئیسی در مراسم تنفیذ

رئیس جمهور در مراسم تنفیذ با بیان اینکه انتخابات ۲۸ خرداد جلوه‌ای از مردم‌سالاری دینی بود گفت: خورشید تابناک مردم سالاری دینی بیش از ۴۰ سال پیش در این سرزمین طلوع کرد. با هدایت امام بزرگوار و عظیم‌شان‌مان و با همت والای مردم و بزرگ و وظیفه‌شناس، مدل حکمرانی نوینی به عالم عرضه شد.

سخنان آیت الله رئیسی در مراسم تنفیذ
به گزارش فرتاک نیوز،

 آیت‌الله سید «ابراهیم رئیسی» در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری خود از طرف رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: شرط ادب و احترام در حکم تنفیذ از سوی رهبر امام خامنه این بود که من دست مبارک ایشان را می‌بوسیدم. اما به دلیل شرایط موجود، این توفیق از من سلب شد.

دکتر رئیسی بیان داشت: شاکرم به درگاه خداوند متعال برای نعمت‌های بی‌کرانش. سر بر آستان ربوبی می‌سایم و شکر بر نعمت‌های بسیارش به ویژه نعمت اعتماد مردم و اعتماد رهبری معظم انقلاب اسلامی را به جا می‌آورم.

رئیس جمهور اضاغه کرد: خورشید تابناک مردم سالاری دینی بیش از ۴۰ سال پیش در این سرزمین طلوع کرد. با هدایت امام بزرگوار و عظیم‌شان‌مان و با همت والای مردم و بزرگ و وظیفه‌شناس، مدل حکمرانی نوینی به عالم عرضه شد.

آیت‌الله رئیسی افزود: در این مدل حکمرانی نو، امر دین در کنار دنیا، امر علم در کنار اخلاق، امر عدالت در کنار پیشرفت، امر عزت در کنار رفاه. این مدل به عالم عرضه شد تا بدانند پیوند معنویت با زندگی انسان معاصر را و بدانند دین می‌تواند در متن زندگی انسان معاصر حکومت کند و تمام شئون زندگی انسان را اداره کند.

دکتر رئیسی تصریح کرد: در یک کلام جمهوریت در کنار اسلامیت، استقلال در کنار آزادی در هم آمیخت و این آمیختگی، برای جامعه اسلامی ما و برای عالم، مدل نوینی از حکمرانی را عرضه کرد. دولتمردان و مسئولان، مردم عزیز، در این ۴۰ سال بسیار در جهت تحقق مردم‌سالاری دینی تلاش کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این ۴۰ ساله آنجا که به رهنمودهای امام (ره) و رهبری و سیاست‌های نظام توجه شد، حوزه پیشرفت، اقتدار و ارتقاء بود، اضافه کرد: آنجا که به رهنمودهای امام و رهبری، سیاست‌های نظام و اقتضای انقلاب شکوهمند اسلامی بی‌توجهی یا کم‌توجهی شد، آنجا حوزه مشکلات، کاستی‌ها و گله‌مندی‌های مردم بود.

دکتر رئیسی ابراز داشت: من به جا است نسبت به همه خدماتی که تاکنون در این ۴۰ ساله انجام شده است و همه کسانی که در پیشرفت این کشور نقش داشته‌اند و ایفای نقش کردند، صمیمانه سپاسگزار باشم و نسبت به همه کسانی که خدمت کردند و در این پیشرفت سهیم بودند، باید ادای احترام کنم.

رئیس جمهور اضافه کرد: انتخابات ۲۸ خرداد جلوه‌ای از مردم‌سالاری دینی بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۹۶۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان