//
کدخبر: ۳۱۴۵۶۰ //

دیدار ظریف با وزرای خارجه لهستان و ترکیه در آنتالیا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا با وزرای خارجه لهستان و ترکیه دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار ظریف با وزرای خارجه لهستان و ترکیه در آنتالیا
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا با وزرای خارجه لهستان و ترکیه دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر امور خارجه لهستان، با اشاره به روابط دیرینه دو کشور، بر ادامه مناسبات همه جانبه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دو کشور تأکید کرد.

وزیر امور خارجه لهستان نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه دو کشور، آمادگی توسعه روابط با کشورمان در حوزه دوجانبه و سازمانهای بین المللی را اعلام کرد.

ظریف همچنین با مولوپ چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه دیدار کرد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا روز پنجشنبه وارد این شهر ترکیه شد. وی طی دو روز اخیر با برخی مقامات حاضر از جمله وزرای خارجه عراق، ونزوئلا، افغانستان، کرواسی، پاکستان، کویت، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان، تاجیکستان و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی قرار است فردا در نخستین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و افغانستان نیز حضور یابد.

ظریف امروز نیز در حاشیه این نشست در گفت‌وگویی با اشاره به روند فعلی مذاکرات «وین» برای احیای برجام گفت که احتمالاً تا قبل از پایان کار دولت «حسن روحانی»، توافق حاصل خواهد شد. 

مجمع دیپلماسی آنتالیا روز (جمعه) ۲۸ خرداد با سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه افتتاح شد. این نشست با حضور  مقامات عالی رتبه کشورها، وزرای امور خارجه، روسای سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و دیپلمات‌های برجسته برگزار شده است.

فرصت‌های جدید صلح و همکاری در قفقاز جنوبی، تقویت همبستگی‌های منطقه‌ای، همکاری‌های منطقه‌ای در آسیا، ارتباط با آفریقا، مسائل خاورمیانه و خلیج فارس، روابط فراآتلانتیکی، پناهجویان و مهاجران، دیپلماسی اقتصادی و تجارت، ارتباطات و اخبار جعلی در دنیای مجازی از جمله مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در اجلاس سالجاری مجمع دیپلماسی آنتالیا مورد بحث و گفت‌وگو  قرار می‌گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۴۵۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان