//
کدخبر: ۳۱۴۱۶۶ //

امکان رأی تقلبی در انتخابات منتفی است

وزیر کشور گفت: وزارت کشور آماده برگزاری انتخابات با شکوه ۲۸ خردادماه است.

امکان رأی تقلبی در انتخابات منتفی است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از شبکه خبر، "عبدالرضا رحمانی فضلی" امروز (چهارشنبه، ۲۶ خرداد) در نشست خبری با رسانه‌های خارجی گفت: انتخابات در روز ۲۸ خرداد از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب برگزار می‌شود و امکان تمدید تا ساعت ۲ بامداد هم وجود دارد.

وزیر کشور افزود: ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری و ۷۵ هزار و ۱۵ شعبه هم برای انتخابات شورا‌های شهر و روستا داریم.

وی بیان کرد: دلیل زیاد بودن شعب اخذ رأی در انتخابات شورا‌ها برای این است که در برخی روستا‌ها فقط صندوق رأی سیار برای انتخابات ریاست جمهوری استفاده می‌شود.

بیش از ۵۹ میلیون واجد شرایط رأی

رحمانی فضلی گفت: ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط رأی داریم، که از این تعداد ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر را هم بانوان تشکیل می‌دهند.

 

وزیر کشور افزود: در این دوره از انتخابات حدود یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر هم رأی اولی‌ هستند که از این تعداد حدود ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر آقایان و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر هم بانوان تشکیل می‌دهند.

وی تأکید کرد: وزارت نیرو به دستور رییس جمهور مکلف شده است در روز انتخابات، برق سراسر کشور به ویژه شعب اخذ رأی را تأمین کند.

امکان رأی تقلبی در انتخابات منتفی است

رحمانی فضلی گفت: امکان رأی تقلبی به دلیل وجود دستگاه‌های آفلاین احراز هویت در انتخابات منتفی است. به دلیل تعطیلی مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها در شرایط کرونایی و محدودیت‌هایی که قرار دادیم، شرایط ویژه‌ای در این دوره ایجاد شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۴۱۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان