//
کدخبر: ۳۱۳۱۶۳ //

سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی تصویب شد

سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و همچنین سند چشم‌انداز فضای مجازی در افق 1410 در جلسه شورای‌عالی فضای مجازی به تصویب نهایی رسید.

سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی تصویب شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورای‌عالی فضای مجازی امروز (دوشنبه 17 خردادماه) به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و همچنین سند چشم‌انداز فضای مجازی در افق 1410 به تصویب نهایی رسید.

براساس سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، مقرر شد کلیه سکوها و ارائه دهندگان محتوا و خدمات فضای مجازی در مدت یکسال، نسبت به صیانت از داده‌ها، رده‌بندی و تفکیک محتوا و خدمات ویژه هر رده سنی از خدمات عمومی اقدام کنند.

به موجب این مصوبه همچنین وزارتخانه‌ها مکلف شدند به شکل غیرانحصاری در رابطه با سکوها و خدمات صیانت شده برای خردسالان اطلاع‌رسانی کنند.

موضوع دیگر جلسه امروز شورای عالی فضای مجازی بررسی و تصویب سند چشم‌انداز فضای مجازی در افق 1410 بود که براساس این چشم‌انداز مقرر شد فضای مجازی، پیشران پیشرفت سایر حوزه‌های کشور باشد و متکی بر ظرفیت‌های درون‌زای کشور توسعه یابد.

بر مبنای این سند چشم‌انداز، جمهوری اسلامی ایران تا سال 1410 به جایگاه قدرت برتر سایبری در تراز جهانی و مقام اول ارائه خدمات فضای مجازی در منطقه غرب و جنوب غرب آسیا خواهد رسید و همچنین تلاش خواهد کرد سلطه بیگانگان بر فضای مجازی کشور را نفی کرده و حکمرانی کشورهای سلطه‌گر بر شبکه جهانی را رفع کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۳۱۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان