//
کدخبر: ۳۱۰۱۲۷ //

ظریف درگذشت نویسنده و پژوهشگر ادبیات را تسلیت گفت

وزیر امور خارجه در پیامی درگذشت استاد متخلق و برجسته حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیخ‌الاسلامی را به جامعه علمی کشور تسلیت گفت.

ظریف درگذشت نویسنده و پژوهشگر ادبیات را تسلیت گفت
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه،  محمدجواد ظریف روز پنجشنبه در پیامی تسلیت نوشت: درگذشت استاد متخلق و برجسته حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر علی شیخ‌الاسلامی مایه تاسف و تالم شد.

وزیر امور خارجه در این پیام رحلت این استاد فرزانه و وارسته را به جامعه علمی و دانشگاهی و همه شاگردان و ارادتمندان ایشان، بویژه خانواده و بالاخص همکار ارجمند محمدحسن شیخ‌الاسلامی تسلیت گفت.

ظریف در این پیام تسلیت همچنین از خداوند رحمان و رحیم برای این فقید سعید رحمت و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبوری و عمر با عزت مسئلت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی شیخ‌الاسلامی نویسنده و پژوهشگر ادبیات و مترجم، امروز پنج شنبه در ۸۵سالگی درگذشت

مرحوم شیخ‌الاسلامی علاوه بر مقالات متعدد به زبان‌های فارسی و عربی، کتاب‌هایی را در زمینه‌های اعتقادی، عرفان، مسائل کلامی و ادبی تألیف یا ترجمه کرده است.

وی در دوره هشتم (سال ۱۳۸۹) به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار ایران معرفی شد.

«زندگی‌نامه خدیجه کبری و فاطمه زهرا سلام‌الله علیها»، تألیف هاشم الحسنی ترجمه علی شیخ‌الاسلامی، «برگزیده متون ادب فارسی دانشگاه»، «راه و رسم منزل‌ها» و «خیال، مثال و جمال در عرفان اسلامی» از جمله آثاری هستند که از این چهره فرهنگی به‌جا مانده‌ است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۰۱۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان