//
کدخبر: ۳۰۹۲۲۸ //

روحانی: روز قدس راهپیمایی نداریم اما همه برای آزادی قدس دعا می کنیم

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت های علمی کشور گفت: اینکه در این دولت در روزهای سخت سالهای ۹۸ و ۹۹ توجه ویژه ای به بازسازی و نوسازی و ایجاد فضاهای آزمایشگاهی جدید شد، معنایش این است که تحول علمی حائز اهمیت ویژه ای بوده است.

روحانی: روز قدس راهپیمایی نداریم اما همه برای آزادی قدس دعا می کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، در جریان رونمایی از چند طرح آموزشی و پژوهشی طی سخنانی اظهار داشت: کشور ما در طول این 8 سال حرکت و پیشرفت بسیار خوبی در زمینه علم و دانش داشته و ما توانستیم از رتبه 21 به رتبه 15 برسیم که نشان می دهد دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری، دانشنجویان ما همه فعال بودند. 

وی افزود: اساس هدف دولت از روز آغاز این بود که دانشگاه ها را به مراکز تولیدی و صنعتی متصل کند و دانشگاه به طور مداوم با مراکز تحقیقاتی و پردیس ها در ارتباط مستقیم باشند و امروز شاهد آن هستیم که اطراف دانشگاه ها مراکز علمی، فناوری شکل گرفته است. همه آمار و ارقام نشان می دهد در زمینه نوآوری و شرکت های دانش بنیان شاهد یک تحول بزرگ هستیم منتها برخی از بخش ها در این ایام 8 سال معمولا به خاطر فضاهای سیاسی بزرگتر معرفی شده، این بخشها کمتر مورد توجه قرار گرفته و کمتر گفته شده که در این دولت برای علم و فناوری و دانش مسئولان توجه ویژه ای قائل بودند.  

رئیس جمهور گفت: اینکه در این دولت در روزهای سخت در سالهای 98 و 99 توجه ویژه ای برای بازسازی و نوسازی و ایجاد فضاهای آزمایشگاهی جدید معنایش این است که تحول علمی حائز اهمیت ویژه ای بوده است و من بسیار خوشحالم که در این ایام مبارک ماه رمضان و شب های قدر درهای رحمت خداوند باز است و مانند روز ملی که هر کشور دارد و آن روز، روز افتخار است و همه مردم در آن روز ملی جمع می شوند و مراسم دارند، گویی خداوند نیز یک شب رحمت جهانی برای همه مسلمان ها و برای همه انسانها مقدر کرده است و آن شب، شب قدر است.

روحانی خاطرنشان کرد: آنهایی که در این شبها در مراکز مذهبی و دینی حضور پیدا کردند و آنهایی که به دلیل شرایط کرونایی در خانه ماندند و با نوایی که در مراکز دینی ما همنوا بودند، جای بسیار تشکر دارند. مردم ما معتقد و متدین هستند و با این دل پاکشان حتما یک شست و شوی کامل روحی را در این سه شب داشته اند و وقتی این پاکی و صفای دل با علم و دانش و تحقیقات و تلاش برای پیشرفت کشور توام شود، ما می توانیم شاهد تحول بسیار بزرگی در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه مردم ما روز قدس را به یاد ملت فلسطین و عزیزان ما که هفتاد و چند سال است از خانه و کاشانه خود آواره شده اند و در شرایط بسیار سختی زندگی می کنند گرامی خواهد داشت، یادآور شد: متاسفانه جامعه جهانی به ملت فلسطین توجهی ندارد و غاصبان همچنان به غصب خود ادامه می دهند. امام بزرگوار ما جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس و یادآوری از حقوق ملت فلسطین و همچنین بازپسگیری قدس عزیز به دست مسلمانان قهرمان مورد توجه قرار داده اند.

روحانی ادامه داد: انشاالله مردم فلسطین در این جهاد به پیروزی و مسلمانان جهان نیز به آرزوی دیرینه خود خواهند رسید و ما نیز این روز بزرگ را پاس می داریم. البته شرایط پروتکل ها به گونه ای است که راهپیمایی نداریم اما همه برای آزادی قدس دعا می کنیم و فردا از بیانات رهبر انقلاب نیز استفاده خواهیم کرد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۹۲۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان