//
کدخبر: ۳۰۶۷۷۳ //

۷ وزیر برای پاسخگویی به مجلس می‌روند

کمیسیون‌های مجلس در هفته جاری میزبان وزیران امور اقتصادی و دارایی، نیرو، کشور، آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌ کشاورزی و خارجه است.

7 وزیر برای پاسخگویی به مجلس می‌روند
به گزارش فرتاک نیوز،

فرهاد دژپسند، رضا اردکانیان، عبدالرضا رحمانی فضلی، محسن حاجی میرزایی، محمد شریعتمداری، کاظم خاوازی و محمد جواد ظریف این هفته با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی به سوالات نمایندگان پاسخ می دهند.

آخرین وضعیت بازار سرمایه در کمیسیون اقتصادی بررسی می‌شود

اعضای کمیسیون اقتصادی بررسی کلیات طرح استفساریه تبصره (۱) ماده (۲۲) قانون نظام صنفی و بررسی استفساریه ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی جمهوری اسلامی را در دستور کار دارند.

بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا به ‌منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بر درآمد، سرمایه‌ و عواید سرمایه‌ای، بررسی لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی، بررسی لایحه پروتکل بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس به منظور اصلاح موافقتنامه (۵) آبان ۱۳۸۱ هجری شمسی (۲۷ اکتبر ۲۰۰۲) میان دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس برای اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه و پروتکل آن در دستور کار این هفته کمیسیون اقتصادی مجلس است.

 اعضای این کمیسیون این هفته همچنین یک نفر را از برای عضویت در کمیته تبعات احتمالی انتشار اوراق اسلامی در بازارهای پول و سرمایه کشور انتخاب می کنند.

کمیسیون اقتصادی مجلس روز دوشنبه هم آخرین وضعیت بازار سرمایه را با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار بررسی می‌کند.

 بررسی آخرین اقدامات سازمان مالیاتی درباره اجرای طرح جامع نظام مالیاتی و بررسی آخرین وضعیت اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی به همراه بازدید از سامانه‌های تخصصی در محل سازمان امور مالیاتی کشور دیگر دستور کار در روز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه خواهد بود.

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در روز سه‌شنبه هم میزبان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهند بود تا شریعتمداری به سوالات برخی از نمایندگان پاسخ دهد.

 عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور هم برای پاسخ به ۴ نفر از نمایندگان سه‌شنبه هفته جاری به کمیسیون اقتصادی خواهد رفت.

وزیر نیرو به کمیسیون عمران می‌رود

کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست روز یک‌شنبه و سه‌شنبه(۲۹ و ۳۱ فروردین ماه)  ادامه رسیدگی به طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها را در دستور کار خود دارد. این هفته همچنین «رضا اردکانیان» وزیر نیرو برای پاسخ به  سوال ۹ نفر از اعضای کمیسیون عمران به مجلس خواهد رفت.

کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه طرح‌ها و لوایح فرعی ارجاعی به کمیسیون و موانع و مشکلات تأمین برق کشور در تابستان سال جاری را بررسی می‌کند.

همچنین قرار است انتخاب ۷ نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در کمیسیون مشترک بررسی طرح تشکیل وزارتخانه‌های «انرژی» و «آب و محیط زیست» در روز سه‌شنبه انتخاب شوند.

بررسی عملکرد منابع و مصارف سال ۹۹ صندوق توسعه ملی در کمیسیون برنامه و بودجه

 روز یکشنبه «مرتضی شهیدزاده» رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عملکرد منابع و مصارف سال ۱۳۹۹ این صندوق را گزارش می‌دهد.

بررسی طرح جهش تولید در کمیسیون جهش و رونق تولید

طرح جهش تولید دانش بنیان با حضور وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، صندوق نوآوری و شکوفایی، اتاق ایران، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس این هفته در کمیسیون جهش تولید بررسی می‌شود.

بررسی اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ و بررسی پشتیبانی از تولید با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور، اتاق ایران، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس در دستور این هفته کمیسیون است.

طرح آمایش دانشگاه روی میز کمیسیون آموزش

بررسی تقاضای اعمال تبصره یک ماده ۴۵ آئین نامه داخلی مجلس از سوی تعدادی از نمایندگان درخصوص نحوه اجرای طرح آمایش دانشگاه‌ها توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،

بررسی طرح الزام سازمان سنجش آموزش کشور به طراحی سوالات کنکور سراسری صرفا از متن کتاب‌های رسمی آموزش و پرورش و بررسی تقاضای اعمال تبصره ۱ ماده ۴۵ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از سوی تعدادی از نمایندگان درخصوص مشکل عدم احتساب فاصله خدمتی کارآموزان دانشسراها در دستور کار این هفته کمیسیون است.

بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی در کمیسیون اجتماعی

ادامه بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی،  دعوت از وزیر آموزش و پرورش به منظور پاسخگویی در خصوص درخواست اعمال ماده ۲۳۴ نمایندگان و لایحه استخدامی شهرداری ها'با حضور دستگاه ها و سازمان های مربوط نیز قرار است در کمیسیون اجتماعی بررسی شود.

بررسی ابعاد خرابکاری در سایت نطنز در کمیسیون امنیت ملی مجلس

 اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این هفته هم میزبان محمد جواد ظریف هستند وزیر امور خارجه قرار است با حضور در کمیسیون به سوالات نمایندگان پاسخ دهد. اعضای این کنمیسیون این هفته گزارش رئیس هیئت اعزامی به تأسیسات هسته‌ای نطنز به منظور بررسی ابعاد حادثه اخیر را استماع می کنند.

 بررسی آخرین وضعیت مرزهای شمال غرب کشور با حضور مسئولان ذی ربط دستور کار دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی است.

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی هم این هفته از تاسیسات آب سنگین اراک بازدید می‌کنند. ارائه گزارش و بررسی آخرین اقدامات به عمل آمده درخصوص اسناد آمایش استانی توسط مرکز پژوهش ها و سازمان برنامه و بودجه کشور و ارائه برنامه‌ها و تقسیم وظایف کمیته‌های شش گانه کمیسیون در سال ۱۴۰۰ نیز برای دستور جلسات این هفته کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها پیش بینی شده است.

اعضای کمیسیون بهداشت از موسسه برکت بازدید می‌کنند

بازدید از موسسه برکت در خصوص بررسی آخرین اقدامات انجام شده در جهت تولید واکسن کرونا، بررسی داروهای موثر در درمان بیماری کرونا و بازدید از شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی در جهت تحقق شعار سال در دستور کار کمیسیون بهداشت است.

 این هفته همچنین قرار است محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سوال تعدادی از نمایندگان در کمیسیون شوراها و امور داخلی  حضور یابد.

کمیسیون صنایع و معادن

بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح ساماندهی خودرو و بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان و طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور نیز برای دستور جلسه این هفته کمیسیون صنایع و معادن پیش بینی است.

خاوازی و اردکانیان در کمیسیون کشاورزی

دعوت از وزرای جهاد کشاورزی و نیرو، معاونین و مدیران استانی، استاندار سیستان و بلوچستان و سایر مدیران استانی به منظور پیگیری تصمیمات اتخاذ شده در سفر این کمیسیون به استان سیستان و بلوچستان و بررسی مسائل و مشکلات حوزه مکانیزاسیون و ماشین آلات کشاورزی با دعوت از مسئولین اجرایی ذیربط و دعوت از وزیر نیرو به منظور پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان نیز در دستور کار  این هفته کمیسیون کشاورزی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۶۷۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان