//
کدخبر: ۳۰۵۲۲۱ //

خطیب‌زاده: آنچه بین ایران و چین امضا شده حاوی هیچ قرارداد و تعهدی نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آنچه بین ایران و چین امضا شده حاوی هیچ قرارداد، عدد و رقم و اعطای حق انحصاری و تعهد مشخصی برای دو طرف نیست.

خطیب‌زاده: آنچه بین ایران و چین امضا شده حاوی هیچ قرارداد و تعهدی نیست

 سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه عصر امروز(دوشنبه) در نشست خبری اظهار کرد: آنچه بین ایران و چین امضا شده حاوی هیچ قرارداد، عدد و رقم و اعطای حق انحصاری و تعهد مشخصی برای دو طرف نیست.

به گزارش فرتاک نیوز، خطیب‌زاده گفت: برخی نگرانی‌ها و شایعاتی مطرح شد که برخی نیروهای نطامی خارجی در ایران مستقر خواهند شد که کاملا مردود است.

وی ادامه داد: سندهای همکاری در گذشته هم وجود داشته و مربوط به یک کشور یا دو کشور نیست. متاسفانه برخی بزرگ‌نمایی ها در این خصوص صورت می‌گیرد. این سند چارچوب همکاری‌های ایران و چین را در ۲۵ اسفند سال آینده مشخص می‌کند اما به معنای یک قرارداد نیست. هر قراردادی از این چهارچوب و تفاهمنامه بیرون بیاید، مدت زمان آن تعیین خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: همکاری میان ایران و کشورهایی مانند هندوستان و روسیه نیز وجود دارد و ما امسال دهمین سال قرارداد مشترک میان ایران و روسیه را داریم.

خطیب‌زاده با بیان اینکه هیچ طرح گام به گامی مطرح نبوده و ایران نیز چنین طرحی را نپذیرفته است، گفت: آن چیزی که می‌تواند به برجام کمک کند این است که تمامی تحریم‌هایی که در زمان ترامپ وضع شده برداشته و همه تحریم‌هایی که با عنوان های مختلف در این مدت اعمال شده رفع و راستی‌آزمایی گردد. در کمیسیون مشترک روز جمعه موضع ایران در این خصوص کاملاً تبیین شد.

وی با بیان اینکه اگر ایالات متحد مسیر غلط گذشته را اصلاح کند استقبال می‌کنیم، گفت: فردا گفتگوهای میان ایران و طرف های باقی مانده در برجام صورت خواهد گرفت و هیچ گونه مذاکره مستقیم و غیر مستقیم  با آمریکا نخواهیم داشت.

سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: آنچه میان ایران و چین امضاء شده معاهده و قرارداد نیست و هیچ سند حقوقی و تعهد آوری هم وجود ندارد. وزارت امور خارجه مسئول اجرای این توافقنامه نیست بلکه هماهنگ کننده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۵۲۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان