//
کدخبر: ۳۰۴۵۰۱ //

اداره کردن کشور خیلی مشکل و پیچیده نیست/ رئیس جمهور نفر دوم نظام است

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: ادعای برخی آقایان مبنی بر عدم اختیار رئیس‌جمهور بهانه‌ای برای کار نکردن است زیرا وقتی می‌بینند که باید گزارش ارائه کنند می‌گویند ما اختیار نداریم.

اداره کردن کشور خیلی مشکل و پیچیده نیست/ رئیس جمهور نفر دوم نظام است

حجت الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز اول فروردین که فرمودند «اینکه در سال‌های اخیر می‌گویند رئیس‌جمهور اختیاراتی ندارد و تدارکاتچی است و ۱۲ یا ۱۵ درصد اختیارات دارد خلاف واقعاً است. این گفته‌ها یا از روی بی‌مسئولیتی، یا بی‌اطلاعی یا با غرض ورزی گفته‌می‌شود» و درپاسخ به این سوال که به نظر شما چرا عده‌ای این مطالب را مطرح می‌کنند؟ گفت: خیلی روشن است، علت اینکه خیلی از آقایان، مسائل را به رهبری ارجاع می‌دهند، همین مسئله است.

به گزارش فرتاک نیوز،وی افزود: رئیس جمهور اختیارات زیادی دارد اما از این اختیارات استفاده نمی‌کند یا نمی‌تواند استفاده کند. یک رئیس جمهور تیم و وزرای همگن و همراه می‌خواهد و اگر تیم همگن و همراه نداشته باشد یا خود شخص جوهره مدیریت نداشته باشد، هرچقدر هم اختیار داشته باشد، نمی‌تواند کاری انجام دهد یا اگر جوهره جهادی نداشته باشد با ۵ یا ۱۰ ساعت کار نمی‌تواند مسائل کشور را اداره کند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا بیان کرد: رهبر انقلاب در کجای مسائل شورای عالی انقلاب فرهنگی دخالت کرده‌اند؟ یا در مسائل شورای عالی فضای مجازی، مسائل اقتصادی و دولت و بودجه مملکت چه دخالتی داشتند؟ تمام بودجه مملکت حتی بودجه قوه قضائیه در اختیار دولت است در صورتی که قوه قضائیه به اعتباراتش وصل است. اعتبارات قوه مقننه و قوه قضائیه در اختیار رئیس جمهور است. یعنی کل قوه اجرایی و کل بودجه مملکت در اختیار رئیس جمهور است. رئیس جمهور نفر دوم نظام است.

حجت الاسلام سعیدی تأکید کرد: اگر رئیس جمهور بخواهد وارد ساختارها شود، با آن مخالفت می‌شود. حرف اصلی آقایانی که می‌خواهند ساختارشکنی کنند، این است. آنها به دنبال ساختار شکنی هستند. رئیس جمهور تئوریسین و نظریه پردازنیست. سیاستگذار، رهبری است و چارچوب سیاست‌های کلان نظام را مجمع تشخیص مصلحت نظام تأیید می‌کند و به تأیید رهبر انقلاب می‌رساند اما متأسفانه برخی از رؤسای جمهور ما وارد عرصه ساختارشکنی یا وارد مبانی و اصول می‌شوند. اینجا رهبری مسئولیت و تکلیف دارد.

وی افزود: آرمان انقلاب اسلامی، آرمان الهی است. پیامبر هم اجازه ندارد سر سوزنی از آرمان‌های الهی تعدی کند. خداوند می‌فرماید اگر پیامبر چیزی غیر از آنچه ما گفته‌ایم، می‌گفت جانش را می‌گرفتیم. خداوند امانت را به انبیا سپرده و از آنها خواسته که از این آرمان‌ها پاسداری کنند. بعد از آن امامان معصوم و ولایت فقیه در زمان غیبت امام زمان حجت خواسته که این آرمان را نگهداری کنند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا افزود: در قیامت از آنها سوال می‌شود که چرا از امانتی که به شما سپردیم نگهداری نکردید. اصول دین ثابت است. رئیس جمهور نمی‌تواند به آرمان‌ها دست بزند. بیش از ۲۰۰ سال است که از عُمر آمریکا می‌گذرد اما هیچ رئیس جمهوری در آمریکا به ساختارها حمله نکرده است. یک چهره بیرون آمد، آقای ترامپ بود که می‌خواست وارد ساختار شکنی شود. با او کاری کرده‌اند و مچاله اش کرده‌اند که کسی جرئت این را نداشته باشد به آرمان‌های لیبرال دموکراسی تجاوز کند. آن آرمان‌ها دست ساز بشر است. آرمان نظام اسلامی به تدبیر ذات ربوبی است و ولی فقیه در مقابل آرمان‌های الهی مسئولیت دارد.

حجت الاسلام سعیدی گفت: رهبری مسئولیت دارد که از احکام الله پاسداری کرده و آنها را اجرا کند. لذا رهبری مسئولیت دارد و خداوند این امانت را به انبیا، امامان و در عصر غیبت به ولی فقیه سپرده و آنها مسئولیت دارند از این آرمان‌ها پاسداری کنند. رئیس‌جمهور و دولت حق ندارند وارد ساختارها شوند.

وی خاطرنشان کرد: به نظرم در انتخابات کوتاهی می‌شود و باید جلوی بسیاری از این شعارها و حرف‌ها گرفته شود. باید جلوی خیلی از شعارها و حرف‌هایی که نامزدها می‌زنند و با ساختار حاکمیت دینی نمی‌سازد، برخورد شود. بنابراین مسئله اختیار حرف واقعاً بی معنایی است. همانطور که آقا فرمودند این افراد یا مغرض هستند یا اطلاع ندارند و یا دنبال اهداف خاصی هستند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: تمام اختیارات بودجه مملکت، اختیارات اجرایی کشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران زیر نظر رئیس‌جمهور است. هیئت دولت نیز زیر نظر رئیس جمهور است و ۱۰ شورا، ۵۰ سازمان که در رأس همه اینها رئیس جمهور قرار دارد و مسئول آن را رئیس‌جمهور انتخاب می‌کند، همه اختیارات رئیس جمهور است و هیچ جای دنیا این مقدار اختیارات به یک فرد برای اداره کشور نمی‌دهند.

حجت الاسلام سعیدی گفت: روشن است که این آقایان بهانه‌ای برای کار نکردن دارند. اینها فرار به جلو است. وقتی می‌بینند که دستشان خالی است و باید گزارش ارائه کنند و چیزی در بساط ندارند می‌گویند که ما اختیارات نداریم. اختیارات بوده اماجرئت و هنر اعمال اختیارات وجود نداشته وگرنه این همه ظرفیت در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه واقعاً باید تأسف خورد، مشکل کشور، مرغ، پوشک، تخم مرغ و … است، افزود: این موارد مسائلی نیست که بتوان از آن به سادگی گذشت.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: اداره کردن کشور خیلی مشکل و پیچیده نیست. چطور می‌شود که ما نتوانیم مشکلات را حل کنیم. اینکه دو وزارتخانه با هم مشکل دارند، مشکل کجاست؟ چه کسی در هماهنگ کردن وزرا ناتوان بوده است؟ آیا واقعاً رهبری باید بین وزرا هماهنگی ایجاد کند!؟ اینها مسائلی است که مردم باید بدانند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۴۵۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان