//
کدخبر: ۳۰۴۲۰۲ //
در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس جمهور؛

بهرهبرداری از ۱۲ طرح اقتصادی و عمرانی در قشم

۱۲ طرح اقتصادی و عمرانی در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس جمهور در جزیره قشم به بهره برداری رسید.

بهرهبرداری از 12 طرح اقتصادی و عمرانی در قشم

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم صبح امروز(پنجم فروردین ماه) گفت: این طرح‌ها در دو بخش دولتی و خصوصی و با سرمایه گذاری ارزی بیش از ۲۰ میلیون دلار و ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های نفت و انرژی، عمرانی، صنعتی، تجاری، و گردشگری به بهره برداری رسید.

کیهان عباسیان افزود: این طرح‌ها در زمان ساخت برای هزار و ۲۸۶ نفر اشتغالزایی داشت که پس از بهره برداری نیز  ۴ هزار و ۱۲۲ فرصت شغلی مستقیم فراهم کرده است.

به گزارش فرتاک نیوز،وی طرح توسعه بندر تجاری بهمن را یکی از شاخص‌ترین طرح‌های بهره برداری شده دانست و عنوان کرد: این بندر با سرمایه گذاری سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد قشم برای تسهیل مبادلات و خدمات تجاری توسعه داده شده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه با افتتاح بخش نخست این طرح پهلوگیری همزمان ۱۴ فروند شناور و لنج‌های تجاری و باری ۵ هزار و ۱۰ هزار تنی امکان پذیر شده است، تصریح کرد: یکی دیگر از طرح‌های بهره برداری شده، کارگاه ساخت شناورهای هزار تنی با امکانات تعمیر شناورهای تا ۴۰۰ تن است که در شرکت تعاونی شناورسازی مدکندالوی قشم با سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری ساخته شده است.

وی ادامه داد: مجتمع تجاری معراج با زیربنای ۱۴۷ هزار مترمربع و سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ ۱۷ هزار میلیارد ریال در ۸ طبقه و سه طرح زیربنایی و عمرانی برای رفع نقاط حادثه خیز جاده‌های برون شهری، سامانه پایش تصویری برای نظارت ترافیکی - آماده سازی شهرک مسکونی شهری با ۶۵ هکتار وسعت و اجرای مرحله دوم شهرک مسکونی آفتاب در زمینی به وسعت ۶۰ هزار متر مربع، آغاز به کار کارگاه تولیدی انواع خوراک دام و پودر ماهی و همچنین شرکت تولید ماسک از دیگر طرح‌های عمرانی بهره برداری شده در جزیره قشم است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: در بخش صنعت نفت، گاز و انرژی نیز پیش راه اندازی آزمایشگاه مرجع فرآورده‌های نفت و مشتقات گازی با سرمایه گذاری ۱۸۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

عباسیان با اشاره به اینکه اسکله سوخت‌رسانی شرکت ستاره قشم طرح دیگری است که با سرمایه گذاری دو هزار و ۸۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی به بهره برداری رسید، اظهار کرد: طرح بخش گردشگری مجتمع اقامتی و گردشگری به نام ساحل نقره‌ای نیز با سرمایه گذاری ۶۲۰ میلیاردی بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۴۲۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان