//
کدخبر: ۳۰۱۷۷۶ //

انتقاد شدید دکتر ملیحه بنانی، کاندیدای ریاست جمهوری از احزاب موجود در کشور

انتقاد دکتر ملحیه بنانی کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری 1400 از احزاب و عملکرد آنها پرداخت.

انتقاد شدید دکتر ملیحه بنانی، کاندیدای ریاست جمهوری از احزاب موجود در کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر ملیحه‌بنانی، کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری ایران با حضور در همایش احزاب و انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰  که اخیرا در محل وزارت کشور با شرکت سران احزاب جمهوری اسلامی برگزار شد، به نقد این احزاب پرداخت و در مورد عملکرد و تاثیر گذاری آن‌ها ابراز نارضایتی کرد.

دکتر بنانی ادامه داد: در نظام‌های مردم سالار احزاب از تمرکز قدرت می‌کاهند و آن را تحدید می‌کنند، به مطالبات مردم انسجام و روشنی می‌بخشند، آنها را در قالب حزب متشکل می‌کنند، واسط مردم و دولت می‌شوند، فعالیت سیاسی را از حالت پوپولیستی و باندی و محفلی خارج می‌کنند و در آخر، افراد را با شناسنامه و قبول مسئولیت در مقابل رفتار در چهار چوب قانون به عرصه سیاسی برای خدمت به مردم می‌آورند.

این حقوقدان افزود : هدف احزاب کسب قدرت از راه‌ای قانونی و مشروع است که اهداف آن در ماهیت و هویت حرکت حزبی مردم سالار نهفته است چرا که ما در حال گذار به دموکراسی هستیم و تعهد به مردم سالاری ایجاب می‌کند تا به لوازم آن پایبند باشیم .

دکتر بنانی با بیان اینکه تنوع و تکثر مردم و مطالبات آنها غیر قابل انکار است، تاکید کرد: هر یک از احزاب می‌توانند به شرط ایجاد نظام مردم سالار، بخشی از مطالبات را نمایندگی کنند و با تبلیغ افکار و برنامه‌های خود، مردم را به سوی آن جذب و از راه انتخابات ، قوه مقننه و مجریه را برای مدت محدود در اختیار گیرند تا مردم از طریق انتخابات مجدد آنها را داوری و قضات کنند.

 وی در پایان تاکید کرد : تحقق احزاب از طریق کسب قدرت مشروع به مصلحت جامعه است و سران  احزاب باید هر چه سریعتر برای خروج از این وضعیت نابسامان چاره ای بیندیشند .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۷۷۶ //
ارسال نظر
 
  • ایرانی وطن پرست

    قطعا شوهرش معاون اولش میشودوکل کابینه زن میشوند.درچنین حالتی بایدگریست بحال ایرا ن اسلامی که زن رییس جمهورشود.آقاجان لطفا اطلاعیه بزنیدومردان راازکشورخارج کنیدوفق ط زنان درایران بمانندوبشودکشورزنان ایران !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان