//
کدخبر: ۲۹۸۷۸۰ //

سه وزیر به کمیسیون‌های تخصصی مجلس می‌روند

وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارتباطات این هفته در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حاضر می‌شوند.

سه وزیر به کمیسیون‌های تخصصی مجلس می‌روند

در روز دوشنبه عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون‌های امور داخلی کشور و شوراها، صنایع و معادن و فرهنگی حضور می‌یابد تا پاسخگویی سوالات نمایندگان باشند.

 این هفته همچنین کمیسیون آیین نامه داخلی طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان را با حضور رییس کمیته بررسی کننده و کارشناسان  مربوطه بررسی خواهد کرد.

 مسوولان سازمان صدا و سیما هم برای بررسی موضوع آموزش از طریق رسانه ملی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور خواهند یافت.  ساماندهی نیروی انسانی در وزارت و آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌های کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس در روز یکشنبه اعلام شده است.

 کمیسیون اجتماعی در روز یکشنبه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت با حضور دستگاه‌های مربوطه را بررسی می‌کند.

کمیسیون اقتصادی روزهای یکشنبه و دوشنبه طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات الحاقات بعدی آن و طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران و رسیدگی به تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی ، نحوه اجرای قانون صدور چک و بررسی طرح ارتقای حکمرانی در حوزه ریال و لایحه اصلاح قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را بررسی می‌کند.

کمیسیون امنیت ملی هم این هفته لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط مامورین نیروهای مسلح در موارد ضروری و اصلاح قانون بسیج سازندگی و امنیت ملی و سیاست خارجی رابررسی خواهد کرد.

 اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست‌جمهوری اعاده شده از شورای نگهبان از برنامه‌های کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در روز یکشنبه خواهد بود.

 کمیسیون انرژی در این هفته در روز یکشنبه گزارش ترازنامه انرژی توسط مطالعات بین المللی انرژی را بررسی می‌کند.  بررسی تأسیس نهاد مستقل تنظیم بخش برق و تحول بازار و صنعت خودرو سبک  از دیگر برنامه های این کمیسیون خواهد بود.

 کمیسیون برنامه و بودجه در روز دوشنبه رسیدگی به سوابق و صلاحیت افراد معرفی شده از سوی رئیس کل دیوان محاسبات جهت تصدی مستشاری دیوان محاسبات را بررسی می کند.

کمیسیون بهداشت و درمان هم روز یکشنبه درخواست تعدادی از نمایندگان را درخصوص حذف انواع دفترچه‌های کاغذی بیمه با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بررسی خواهد کرد.

 کمیسیون صنایع و معادن تحول بازار و صنعت خودروی سبک را در روز یکشنبه بررسی می‌کند و کمیسیون عمران هم لایحه مشارکت عمومی و خصوصی را بررسی می کند.

 بررسی سند تحول قضائی، ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه با حضور معاون حقوقی و امور مجلس و معاون راهبردی قوه قضائیه و طرح حمایت از مالکیت صنعتی از برنامه های روز یکشنبه کمیسیون قضایی و حقوقی اعلام شده است.

به گزارش فرتاک نیوز، کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته از شنبه تا سه شنبه جلسه دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۷۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان