//
کدخبر: ۲۹۶۸۴۲ //

بررسی گزارش «تولید واکسن کرونا در کشورهای مختلف» در کمیسیون اصل نود

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از بررسی گزارش این کمیسیون در مورد وضعیت تولید واکسن کرونا در کشورهای مختلف در جلسه امروز خبر داد.

بررسی گزارش «تولید واکسن کرونا در کشورهای مختلف» در کمیسیون اصل نود

علی خضریان با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز(دوشنبه) کمیسیون اصل نود گفت: دستور اول جلسه امروز، بررسی گزارش نظارتی کمیته فرهنگی و اجتماعی از وضعیت تولید واکسن کرونا در کشورهای مختلف و چالش های پیش روی آن در تست انسانی و همچنین شرکت های مختلفی که در این خصوص ورود کرده و سابقه این شرکت ها بود. کلیات این گزارش در جلسه امروز قرائت و توسط اعضا استماع شد و در جلسه فوق العاده فردا نیز ادامه موضوع واکسن کرونا در دستور کار قرار دارد و جزئیات این گزارش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین ارجاع بند ۶ ماده ۳۹ قانون اصلاح موادی از قانون اصل ۴۴ قانون اساسی نیز در جلسه امروز در دستور کار قرار داشت.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: به پیشنهاد کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون و با توجه به نگرانی های مرتبط با افزایش آمار زندانیان و جرایم کیفری با دعوت از مسئولان وزارت کشور، دادگستری و دادستان کل کشور، بحث نقص در اجرای قانون مجازات اسلامی و ماده ۷۹ این قانون یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در جلسه امروز بود.

وی یادآور شد: بحث مجازات های جایگزین حبس جهت کاهش آمار زندانیان و جبران آسیب های اجتماعی ناشی از حضور در زندان، پیش بینی قانونی است که در ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی وجود دارد، اما براساس نقصی که در ماده ۵ آیین نامه اجرایی ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی مصوب هیات دولت وجود دارد، بحث مجازات‌های جایگزین حبس به درستی شکل اجرایی به خود نمی گیرد و ما شاهد افزایش تعداد زندانیان در کشور هستیم، لذا در جلسه امروز و براساس گزارش کمیته حقوقی و با حضور مسئولان مرتبط این موضوع بررسی شد.

به گزارش فرتاک نیوز، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خاطرنشان کرد: افزایش آمار زندانیان موضوع نگران کننده است، اما با اجرای صحیح قانون این معضل قابل حل است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شد ظرف ۲۰ روز پیشنهادات اصلاحی در این خصوص توسط نهادهای مرتبط در هیات دولت مطرح شده و کمیسیون نیز پیشنهادات خود را ارائه کند تا نقص آیین نامه اجرایی اصلاح شده و شاهد کاهش جمعیت کیفری زندانیان باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۶۸۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان