//
کدخبر: ۲۹۶۰۰۱ //

عباس‌زاده: گفتگوهای سازنده منطقه‌ای راهکار ایجاد امنیت پایدار و ثبات در خلیج فارس است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گفتگوهای سازنده منطقه ای می‌تواند موجب ایجاد امنیت پایدار و ثبات در خلیج فارس شود.

عباس‌زاده: گفتگوهای سازنده منطقه‌ای راهکار ایجاد امنیت پایدار و ثبات در خلیج فارس است

محمود عباس زاده مشگینی عصر امروز در جمع خبرنگاران در واکنش به درخواست برخی همسایگان مبنی بر گشودن باب گفتگو بین ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، اظهار کرد: برقراری ارتباط حسنه با همسایگان از جمله اولویت‌های سیاست خارجی ایران اسلامی است.

وی افزود: ایران اسلامی دارای ظرفیت‌های ژئوپلیتیکی، اقتصادی و جمعیتی است لذا همواره کمک‌رسانی به کشورهای همسایه را در راهبردهایش قرار داده است.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همواره از گفت‌وگوهای سازنده استقبال کرده‌ایم اما ملاحظاتی نیز وجود دارد؛ در واقع برخی از این کشورها باید برای تحقق مذاکرات سازنده از بیان موضوعات ضدگفتمانی خودداری کنند و به تامین منافع ملی و رسیدگی به مطالبات ملت‌هایشان بپردازند.

به گزارش فرتاک نیوز، عباس‌زاده تصریح کرد: در واقع تکیه بر قدرت‌های فرامنطقه‌ای برای ایجاد امنیت پایدار اقدام مناسبی نیست لذا کشورهای هسایه می‌توانند با برقراری گفت‌وگوهای منطقه‌ای به سمت ایجاد ثبات و امنیت با بهره‌گیری از توانمندی خودشان حرکت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با توجه به اشتراکات دینی، فرهنگی و اجتماعی بین ملت‌های همسایه، انتظار می‌رود برخی از این کشورها تحت تاثیر القائات ایالات متحده قرار نگیرند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۶۰۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان