//
کدخبر: ۲۹۵۵۵۶ //

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس:صلح و سازش باید به‌عنوان یک اصل در دعاوی حقوقی و کیفری قابل گذشت مطرح شود

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب لایحه شوراهای حل اختلاف رویکرد این شوراها از قضایی به صلح و سازش تغییر می‌کند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس:صلح و سازش باید به‌عنوان یک اصل در دعاوی حقوقی و کیفری قابل گذشت مطرح شود

سیدکاظم دلخوش عصر امروز در نشست تخصصی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه صلح و سازش باید به‌عنوان یک اصل در دعاوی حقوقی و کیفری قابل گذشت مطرح شود اظهار داشت: لایحه قوه قضاییه در خصوص اصلاح قانون شورای حل اختلاف با تصویب هیئت دولت به مجلس ارائه شده در حال بررسی تصویب جزئیات است و کلیات آن مورد تصویب قرار گرفته است.

به گزارش فرتاک نیوز، سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون جدید حضور قاضی در شوراهای حل اختلاف حذف شده است افزود: ریش‌سفیدان و معتمدان به عنوان فعالان افتخاری در شوراهای حل اختلاف در موارد مهم حقوقی و مسائل کیفری قابل گذشت ورود کرده و در بسیاری از موارد رای صادره، قطعی و در برخی موارد قابل تجدیدنظر است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با تقدیر از رویکرد جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان در مبارزه با فساد اداری و اقتصادی خاطرنشان کرد: تشکیل گروه‌های جهادی معروف گام بلندی برای افزایش مطالبه‌گری از مسئولان است و مجلس شورای اسلامی نیز از تشکیل و گسترش چنین گروه‌های تخصصی استقبال می‌کند.

دلخوش با بیان اینکه شورای حل اختلاف یک نهاد مردمی است که اعضا به شکل افتخاری در آن مشارکت و همکاری دارند، این اعضا از معتمدان و ریش سفیدان و افراد قابل اعتمادی هستند و می‌توان از ظرفیت بازنشستگان دستگاه‌های مختلف اجرایی و قضایی استفاده کرد، تصریح کرد: آمادگی داریم در نظرات تخصصی ستاد امر به معروف در تصویب لایحه شوراهای حل اختلاف بهره ببریم.

«ترویج صلح و سازش» رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان نیز در این نشست با بیان این که لایحه شوراهای حل اختلاف آغاز تحول بزرگ در سیستم قضایی کشور است اظهار داشت: ترویج صلح و سازش رویکرد امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام سجاد سرافراز با تاکید بر تشکیل شوراهای تخصصی حل اختلاف به‌ویژه در حوزه رسانه در استان گیلان گفت: شوراهای حل اختلاف با ورود جدی به پرونده‌های حقوقی و کیفری در دایره صلاحیت رسیدگی به آنها می‌توانند گام‌های بلندی را در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسرا و دادگاه‌های استان گیلان داشته باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با تاکید بر اینکه 46 گروه جهادی هم به معروف و نهی از منکر استان گیلان در یکی از وظایف مسئول هستند تا صلح و سازش را در جامعه گسترش دهند خاطرنشان کرد: صلح و سازش در بین مسلمانان یکی از معروفات سفارش شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۵۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان