//
کدخبر: ۲۹۲۲۷۳ //

ظریف: تحریم‌ها بیش از همه شرکت‌های آمریکایی را متضرر کرده است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیامی در توئیتر تحریم‌های آمریکا را ضرر و زیانی برای خود این کشور دانست.

ظریف: تحریم‌ها بیش از همه شرکت‌های آمریکایی را متضرر کرده است

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیامی در توئیتر خطاب به «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا نوشت تحریم‌های ایالات متحده بیش از همه ضرر و زیانی برای شرکت‌های خود این کشور بوده است.

به گزارش فرتاک نیوز، ظریف در این پیام نوشت: «مایک پامپئو! محدودیت‌های خود شما، در واقع شرکت‌های آمریکایی را در خارج از بازار ایران با منابع انسانی و طبیعی بی‌نظیر‌ش تحریم کرد.»

وی در ادامه نوشت: «و سیاست شکست حداکثری شما (اشاره به سیاست فشار حداکثری دولت آمریکا)، قرارداد شرکت بوئینگ برای فروش ۸۸ هواپیمای غیر‌نظامی را لغو کرد که [نه تنها] به قیمت جان ایرانی‌ها، بلکه به قیمت فرصت‌های شغلی آمریکایی تمام شد.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از خروج از برجام وعده داده بود با پیگیری سیاست فشار حداکثری، ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» - به زعم او - مجاب خواهد کرد.

دولت ترامپ علی‌رغم پیگیری سیاست فشار حداکثری در پیگیری اهدافش در قبال ایران موفق نبود و به همین سبب مورد انتقاد گروه‌های مختلف در آمریکا قرار گرفت.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند. از سوی دیگر بسیاری از تحلیلگران آمریکایی با ارائه شواهدی گفته‌اند سیاست‌ فشار‌ حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۲۲۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان