//
کدخبر: ۲۹۱۹۳۵ //

روحانی: ایران به تلاش‌های خود برای استقرار کامل ثبات و آرامش در سوریه ادامه می دهد

رئیس جمهور گفت: ایران تا پیروزی نهایی بر تروریسم، بازگشت آوارگان و بازسازی سوریه، کنار ملت و دولت این کشور می‌ایستد.

روحانی: ایران به تلاش‌های خود برای استقرار کامل ثبات و آرامش در سوریه ادامه می دهد

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید سوریه در تهران، با تسلیت درگذشت ولید معلم وزیر امور خارجه فقید سوریه و قدردانی از تلاش‌های او در مسیر تحکیم و تقویت روابط دو کشور افزود: ایران در عرصه فعالیت‌های دیپلماتیک و به‌ویژه در چارچوب مذاکرات آستانه به تلاش‌های خود برای استقرار کامل ثبات و آرامش در سوریه ادامه خواهد داد.

به گزارش فرتاک نیوز، وی روابط ایران و سوریه را در طول تاریخ راهبردی، دوستانه و برادرانه توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر که ملت سوریه در سنگر دفاع از حق و حقیقت و مبارزه با تروریسم بودند، همواره حامی آنها بوده و تا پیروزی نهایی بر تروریسم، بازگشت آوارگان و بازسازی این کشور نیز کنار ملت و دولت سوریه خواهد ایستاد.

آقای "شفیق دیوب" سفیر جدید سوریه در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس‌جمهور، گفت: دولت و ملت سوریه، خواهان حفظ همه دستاوردهای ارزشمندی هستند که در طول 4 دهه گذشته در روابط راهبردی با جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است.

وی با قدردانی از همراهی ملت و دولت ایران با ملت سوریه در روزهای سخت افزود: سوریه همچنان در حال مبارزه با تروریسم و اشغالگری در تمام ابعاد و اشکال آن است. سوریه در کنار دوستانی چون ایران دستاوردهای بزرگی در مقابله با تروریسم به دست آورده اما همچنان کارهای زیادی نیز برای انجام دادن پیش روی ما قرار دارد.

سفیر جدید سوریه همچنین با تشکر از فعالیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای برقراری صلح و ثبات کامل در سوریه، بازگشت آوارگان و به نتیجه رسیدن تلاش‌های کمیته قانون اساسی این کشور اظهار داشت: سوریه خود را به امنیت و ثبات منطقه متعهد می‌داند و در برابر هر اقدام، طرح و توطئه‌ای که امنیت و ثبات منطقه را هدف قرار داده باشد، ایستادگی خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۹۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان