//
کدخبر: ۲۸۶۷۸۱ //

توئیت ظریف در آستانه سفرش به پاکستان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آستانه سفرش به اسلام آباد در توئیتی نوشت که با همتای خود، فرمانده ارتش و نخست وزیر پاکستان درباره موضوعات دوجانبه و منطقه ای گفت و گو خواهد کرد.

توئیت ظریف در آستانه سفرش به پاکستان

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب ( دوشنبه) در آستانه سفرش به اسلام آباد در توئیتی نوشت: گفت و گوهای سطح بالا درباره موضوعات دوجانبه و منطقه ای با برادرانم «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه،  ژنرال «باجوا» فرمانده ارتش و «عمران خان» نخست وزیر فردا در پاکستان انجام خواهد شد.

وی افزود: این دیدار پس از گرامیداشت روز اقبال لاهوری به عنوان محقق بزرگ جهان اسلام، شاعر بین المللی و مروج خستگی ناپذیر اتحاد مسلمانان که دو ملت ما (ایران و پاکستان) را به هم پیوند داده است، انجام می شود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران از سفر فردا (سه شنبه) ظریف به اسلام آباد خبر داد و گفت: فردا ظریف در سفری دو روزه عازم پاکستان خواهد بود و علاوه بر ملاقات با همتای خود که در راس هیأت سیاسی و اقتصادی انجام می‌شود، ملاقاتی با نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان نیز خواهد داشت.

وی افزود: این سفر ابعاد سیاسی، امنیتی و اقتصادی دارد. روابط ما بسیار ممتاز است و موضوعات بسیار جدی داریم و همواره رایزنی‌ها در سطوح عالی انجام شده است. در این سفر موضوعات بسیار مهمی در دستورکار قرار دارد. 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان ۱۳ شهریور ماه سال جاری در گفت‌وگویی تلفنی درباره موضوعات مربوط به روابط دوجانبه، کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور، سازمان همکاری شانگهای، آخرین تحولات در افغانستان و همچنین کشمیر به رایزنی پرداختند.

به گزارش فرتاک نیوز، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان ۲۲ دی ماه ۱۳۹۸ به مشهد و از آنجا به تهران آمد و پس از دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف نیز خرداد ۱۳۹۸ سفری به اسلام آباد داشت و با مقامات پاکستانی دیدار و گفت‌وگو کرد

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۶۷۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان