//
کدخبر: ۲۸۵۵۵۱ //

موافقت کمیسیون آموزش مجلس با تمدید کنکور نظام قدیم

در جلسه امروز کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اعضای کمیسیون پس از قرائت گزارش تمدید کنکور نظام قدیم توسط‌ نماینده مردم تهران ، اعضای کمیسیون با رای اکثریت با تمدید کنکور نظام قدیم موافقت کردند.

موافقت کمیسیون آموزش مجلس با تمدید کنکور نظام قدیم

علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت ضمن اعلام این خبر گفت: قرار شد کمیسیون آموزش مجلس نامه‌ ای خطاب به وزیر علوم تهیه کنند که طی آن اعضای کمیسیون آموزش خواهان تمدید کنکور سال 1400 با دو نوع سوال برای داوطلبان نظام قدیم و جدید آموزشی شده اند.

به گزارش فرتاک نیوز؛ وی ادامه داد: مرجع تصمیم‌ گیری در این خصوص شورای سنجش و پذیرش دانشجو است که یک نفر از اعضای کمیسیون آموزش مجلس هم در این شورا عضویت دارد.

کمیسیون آموزش مجلس و دیدبان شفافیت و عدالت کشور از موافقان تمدید کنکور نظام قدیم هستند و معتقدند که با توجه به شیوع ویروس کرونا و اوضاع اقتصادی مردم اگر داوطلبان نظام قدیم بخواهند در کنکور نظام جدید شرکت کنند باید منابع جدید تحصیلی و همچنین کلاس های نظام جدید شرکت کنند که اینها هزینه بالایی بر دوش خانواده‌ها خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: «دیدبان شفافیت و عدالت کشور» نیز همراه با کمیسیون آموزش مجلس در حال رایزنی با شورای سنجش و پذیرش دانشجو خواهد بود که انشالله این گام انتهایی نیز به نفع داوطلبان نظام قدیم برداشته شود و یکسال دیگر کنکور نظام قدیم تمدید شود.

امرایی گفت: نامه به شورای سنجش و پذیرش دانشجو و رئیس شورای سنجش و پذیرش دانشجو (وزیر علوم) به زودی ارسال خواهد شد که امیدوارم وزیر علوم نیز با در نظر گرفتن نظر اعضای کمیسیون آموزش مجلس و همچنین دیدبان شفافیت و عدالت کشور و در نهایت با خواسته به حق داوطلبان کنکور نظام قدیم موافقت کند.

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت تصریح کرد:‌ اگر مسئله تمدید کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۰ مورد تأیید شورای سنجش و پذیرش دانشجو قرار گیرد این آخرین آزمونی خواهد بود که داوطلبان می توانند با منابع آموزشی قدیم خودشان آزمون بدهند و تمدید کنکور نظام قدیم بعد از سال ۱۴۰۰ اصلا معنا ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۵۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان